اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استادکار کاشی سنتی:

سازمان تأمین اجتماعی کاشی کاران سنتی را بیمه نمی‎کند

خبرگزاری فارس: سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی در لیستی که برای سازمان تأمین اجتماعی ارسال می‎کند، نام کاشی کاران سنتی که شامل کاشی کاری معرق و هفت رنگ است را با عنوان کاشی تراشی ذکر می‎کند، سازمان تأمین اجتماعی نیز زیر بار بیمه کاشی کاران سنتی نمی‎رود.

سازمان تأمین اجتماعی کاشی کاران سنتی را بیمه نمی‎کند
سید جواد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به مشکلات و معضلاتی که کاشی کاران سنتی با آن دست و پنجه نرم می‎کنند در مورد عدم وجود استاندارد در برخی مواد اولیه تولید که در بازار عرضه می‎شود، بیان داشت: مصالح باید به صورت استاندارد در اختیار تولیدکننده قرار بگیرد به عنوان مثال در زمینه کاشی سنتی، باید جنسی که تولید کننده نیاز دارد ساخته شود و لعاب و کاشی  به صورت غنی وارد کنند تا همه کاشی کاران از یک طیف جنس استفاده کرده و این طور نباشد که هر کسی از یک نوع لعاب استفاده کند.
وی افزود: قیمت سایزهای کاشی در کشور ما متفاوت است و این امر سبب می‎شود که به اصالت ایرانی آن لطمه وارد شود، به عنوان مثال تهیه کاشی 15*15 هفت رنگ ایرانی با کاشی‎های دیگر متفاوت است در صورتی که این کاشی اصالت ایرانی بیشتری دارد، اما چون به دلیل تهیه مواد اولیه گران با قیمت بیشتری عرضه می‎شود مشتریان به دنبال کاشی‎های مدرن وارداتی می‎روند.
صنعتگر عرصه کاشی کاری سنتی در ادامه بیان داشت: اگر مصالحی که در اختیار کاشی کاران سنتی قرار دهند، استاندارد باشد و همه  کاشی‎ها یک اندازه باشد و از خط ثلث استفاده شود، نتیجه این می‎شود که مشتریان از یک جنس با مرغوبیت خوب استفاده می‎کنند.
وی در پاسخ به سوال که چرا کاشی سنتی بیشتر در بناهای سنتی همچون مساجد استفاده می‎شود، بیان داشت: از کاشی سنتی در منازل استفاده نمی‎شود، زیرا طراحان دکوراسیون داخلی در منازل بیشتر از نمونه‎های مدرن همچون ام. دی. اف استفاده می‎کنند، اما در کنار هم قرار دادن کاشی مدرن و سنتی طرح جالب و شکیلی ندارد.
حسینی تصریح کرد: برای جبران این کمبود در منازل ایرانی باید طرح‎های نوینی به دست معماران ایرانی ساخته شود تا بتواند مورد توجه باشد.
وی به مشکلات بیمه کاشی کاران سنتی اشاره کرد و گفت: تولید کننده به حمایت تأمین اجتماعی نیاز دارد و اداره صنایع دستی وظیفه دارد که از آنها حمایت کند، اما مشکل موجود در این حیطه این است که در پرونده کاشی کاران سنتی عنوان کاشی کاری سنتی ذکر شده است، زیرا کاشی معرق و کاشی هفت رنگ را شامل می‎شود، اما در لیستی که اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی از کاشی کاران به تأمین اجتماعی ارائه می‎دهد، عنوان کاشی تراشی را ذکر می‎کند که در این بین مسئولان اداره تأمین اجتماعی زیر بار نمی‎رود و می‎گویند ما تنها کاشی کاران سنتی را بیمه می‎کنیم و شما کاشی تراش هستید.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول