اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل خبر داد:

آغاز کاشی‌کاری تصاویر شهدا در اردبیل

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: به همت یک گروه زبده هنری تصاویر شهدای روحانی در تمام شهرهای استان اردبیل کاشی‌کاری شده تا برای همیشه این اثر جاوید به یادگار بماند.

آغاز کاشی‌کاری تصاویر شهدا در اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری صبح امروز در جلسه ستاد برگزاری یادواره شهدای روحانی استان اردبیل اظهار داشت: در این کار دقت لازم انجام شده تا مرور زمان و رخ دادهای طبیعی و جوی زمینه تخریب این آثار ماندگار را فراهم نکند و این کاشی‌کاری‌ها به عنوان یک اثر هنری و معنوی ماندگاری بیشتری داشته باشد.
وی با قدردانی از تدوین کتاب یادواره شهدای روحانی در استان اضافه کرد: در چاپ کتاب باید به توصیه‌های صاحبان فن و اهل توجه شود و عکس شهدا در جای مناسب قرار گرفته و چاپ شود.
این مسئول عهده‌داری چاپ این مجموعه را به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سپرد و بیان داشت: با اولویت چاپخانه استان این کتاب باید در دو ماه آینده با کیفیت مطلوب چاپ شود تا برای یادواره استانی شهدای روحانی آماده شود.
وی تصریح کرد: برای بازدید اعضای ستاد از موزه دفاع مقدس استان کرمان مقدمات لازم را در ماه‌های آینده فراهم می‌کنیم تا اعضا با باز دیدی که از این مجموعه خواهند داشت بتوانند تجربه موفق‌تری را در اجرای پروژه‌های این چنینی کسب کنند.
صابری با اشاره به برگزاری یادواره‌های شهدا به ویژه شهدای روحانی در آستانه هفته دفاع مقدس ابراز داشت: این یادواره‌ها باید با مضامین غنی، پربار و دارای برجستگی‌‌های خاص برگزار شود تا از دل برگزاری چنین یادواره‌هایی بتوانیم مفاهیم ارزشمند را برای برگزاری یادواره استانی  بیرون بیاوریم.
وی در ادامه سخنان خود با قدردانی از تلاش اعضای ستاد برگزاری یادواره شهدای روحانی نسبت به نصب المان با زمینه، حاشیه و رنگ مناسب و همچنین نقاشی عکس به یادگار مانده شهدای روحانی، گفت: نباید در این کار عجله داشته باشیم ولی انتظار داریم کار به دست اهلش سپرده شود تا آثار خلق شده کیفیت لازم و ماندگاری بیشتر را داشته باشد.
استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه شهدای روحانی جزو برجستگان و اصحاب پیشرو در دوران دفاع مقدس بوده‌اند، بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران، انقلاب خون‌ها و شهداست و در این بین شهدای روحانی با توجه به رسالت معنوی و فرهنگی‌شان در دوران جنگ دارای ارج و قرب بیشتری هستند.
این مسئول با اشاره ه اینکه تمام فعالیت‌‌ها در ماه‌های اخیر با هدف برگزاری آبرومند یادواره شهدای روحانی انجام می‌شود، افزود: با تدارک دهها برنامه چه قبل و چه بعد از یادواره سعی می‌کنیم تا به شکل شایسته و آبرومند این یادواره حتی به شکل فراگیر مورد الگو و مدل‌سازی قرار گیرد تا بتوانیم نمونه این یادواره‌ها را در سایر استان‌ها داشته باشیم.
این مسئول تدوین کتاب، نصب المان شهدای روحانی، کاشی‌کاری عکس‌ها و تصاویر شهدا، دست نوشته‌های شهدا و بزرگان و ده‌ا برنامه فرهنگی، معرفتی و معنوی را از دیگر اولویت‌های برگزاری یادواره شهدای روحانی در استان اردبیل اعلام کرد.
صابری در پایان سخنان خود بیان داشت: ما در هر جایگاهی خود را مدیون خون شهدا می‌دانیم و معتقدیم خون شهدا این کشور را از تهدید‌های بیگانگان به سلامت و در امنیت نگه داشته است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول