اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی سیستان‌وبلوچستان:

سیستان‌وبلوچستان قطب صنعتی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: چنانچه پیشنهادهای ارسالی این دستگاه به مجلس شورای اسلامی اجرایی شود استان به قطب صنعتی مبدل می‌شود.

سیستان‌وبلوچستان قطب صنعتی می‌شود
محمد یعقوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: پیشنهادهای مذکور در زمینه واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان است.
وی بیان داشت: حذف قانون شعاع 30 کیلومتری برای استان به عنوان یکی از مؤثرترین مشوق‌های سرمایه گذاری محسوب می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان ادامه داد: اعطای 10 سال معافیت مالیاتی به میزان 100درصد برای واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی مستقر در زاهدان و 15 تا 20 سال ویژه سایر شهرک‌های صنعتی استان برای تمامی واحدها از زمان بهره‌برداری از دیگر توصیه‌ها به شمار می‌رود.
یعقوبی خاطرنشان کرد: کاهش کارمزد تسهیلات پرداختی به واحدهای صنعتی استان به میزان حداقل 50 درصد و پرداخت آن توسط دولت و افزایش دوره بازپرداخت تسهیلات اعطا شده نیز پیشنهاد شد که مکاتبات در این زمینه با دستگاه‌های اجرایی مربوطه در حال انجام است.
وی تأکید کرد: پرداخت حق بیمه سهم کارفرما توسط دولت به مدت حداقل پنج سال برای تمامی واحدهای صنعتی استان از زمان بهره‌برداری نیز از راهکارهای مؤثر برای تقویت بخش صنعت سیستان و بلوچستان است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان افزود: کاهش سود بازرگانی و عوارض گمرکی، کاهش حق انشعاب آب و برق حداقل به میزان 50 درصد، بکارگیری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و پرداخت حداقل 50 درصد حقوق آنها توسط دولت و الباقی توسط واحدهای تولیدی حداقل به مدت یک سال از جمله راهکارهای پیشنهاد شده محسوب می‌شود.
یعقوبی تأکید کرد: سرمایه‌گذاری دولت از محل فروش کارخانجات مشمول اصل 44 به میزان 100 درصد و واگذاری آن پس از بهره‌برداری به بخش خصوصی و معافیت استان‌های کمتر توسعه یافته براساس مفاد بند الف ماده 3 قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم در اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی نیز موارد مؤثر بوده که توصیه شده است.
انتهای پیام/م20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول