اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جریان بازدید روستایی عنوان شد

افاغنه؛ معضل بهداشتی مدارس اسلام‏آباد دماوند

خبرگزاری فارس: حضور کثیر افاغنه در مدارس روستای اسلام‏آباد از بخش مرکزی شهرستان دماوند و بروز مشکلات بهداشتی در این مراکز، اصلی‏ترین معضل این منطقه روستایی قلمداد می‏شود.

افاغنه؛ معضل بهداشتی مدارس اسلام‏آباد دماوند
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، عضو شورای اسلامی روستای اسلام‏آباد صبح امروز در جریان بازدید نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی از این منطقه روستایی اظهار کرد: خوشبختانه روستای اسلام‏آباد با معضلاتی اساسی مواجه نیست.
کبری زمستانی ادامه داد: وجود برخی مشکلات نارضایتی اهالی را به همراه داشته که حل و فصل آنها زندگی بهتر را برای مردم به ارمغان می‏آورد.
وی ازدیاد اتباع بیگانه را اصلی‏ترین معضل روستای اسلام‏آباد خواند و افزود: در حال حاضر روستای اسلام‏آباد از ازدیاد اتباع بیگانه و به ویژه افغان به شدت رنج می‏برد.
زمستانی اظهار کرد: امید است تا این مهم از سوی مسئولان فرمانداری شهرستان دماوند پیگیری شود؛ اما نباید این نکته حائز اهمیت مورد فراموشی واقع شود که بخش عمده بروز این معضل به خود مردم روستا و اسکان اتباع بیگانه در منازل استیجاری آنها باز می‏گردد.
عضو شورای اسلامی روستای اسلام‏آباد ادامه داد: این مشکل در مدارس بیش از سایر نقاط جلوه‏گر شده و از این رو، تبدیل مراکز آموزشی به دو شیفت ایرانی و افغانی امری منطقی شمرده می‏شود.
عضو شورای اسلامی روستای اسلام‏آباد از تلاش مسئولان شهرستان دماوند پیرامون رفع معضلات ناشی از طرح‏های هادی روستایی قدردانی کرد.
وی ادامه داد: زحمات نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی به ثمر نشست و از این پس، نحوه تهیه این طرح با آرای مسئولان نزدیک به مردم روستایی صورت می‏گیرد.
زمستانی، روستایی ماندن اسلام‏آباد را از مطالبات اصلی مردم این خطه خواند و افزود: خواسته شورای اسلامی روستای اسلام‏آباد به تبع مطالبات مردم این دیار روستایی ماندن بافت سنتی آن است.
عضو شورای اسلامی روستای اسلام‏آباد تصریح کرد: بنابراین تبدیل اسلام‏آباد به حریم شهر مشکلاتی جانبی بسیاری را به همراه خواهد داشت.
وی خواستار ایجاد مجتمعی دامداری در حواشی روستای اسلام‏آباد شد و افزود: در حال حاضر، وجود مراکز دامداری در داخل روستای علاوه بر بوی نامطبوع، احتمال بروز مشکلات بهداشتی برای اهالی را نیز افزایش می‏دهد.
زمستانی تصریح کرد: با توجه به این امر، تعیین زمین از سوی منابع طبیعی در اطراف روستا برای تشکیل یک مجتمع دامداری مبحثی ضروری قلمداد می‏شود.
انتهای پیام/ج20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول