اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور جلوگیری از سوءاستفاده سودجویان

شهروندان باید قبل از خرید و فروش ملک استعلام بگیرند

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه 10مشهد گفت: شهروندان قبل از هر گونه خرید و فروش ملک به منظور جلوگیری از سوءاستفاده سودجویان از شهرداری استعلام بگیرند که در صورت تخلف حکم قلع بنا در مورد ملک آنها اجرا شود.

شهروندان باید قبل از خرید و فروش ملک استعلام بگیرند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، حمید ضمیری اظهار داشت: تامین مسکن از نیازهای اولیه بشر است اما توجه به اصول ساخت و ساز و رعایت مقررات به لحاظ فنی و مهندسی و همچنین حفظ منظر و سیمای شهری امری انکارناپذیر است که برخی موارد شاهد بی‌توجهی می‌شود.
شهردار منطقه 10 مشهد اظهار داشت: در اکثر ساخت و سازها به دلیل مسائل اقتصادی تخلفاتی وجود دارد و شهرداری منطقه در برخی موارد حکم رای قلع بنا را اجرا می‌کند که اثرات اقتصادی و اجتماعی منفی را به دنبال دارد.
ضمیری ادامه داد: برخی ساخت و سازها در اراضی صورت می‌گیرد که کاربری غیرآموزشی، بهداشتی و فضای سبز دارد که نه تنها دارای مجوز قانونی نیست بلکه این اقدام سودجویانه سبب تضییع حقوق شهروندان و شهرنشینان می‌شود.
شهردار منطقه 10 با اشاره اجرای رای قلع بنا در محدوده خیابان یوسفیه افزود: مهاجرت در اثر جاذبه‌های شهرنشینی از سویی و نیاز به مسکن ارزان قیمت از سوی دیگر سبب شده تا عده‌ای ناآگاهانه بنا به نیاز و با حداقل قیمت، بدون توجه به سایر نیازهای شهرنشینی در جهت خرید ملک اقدام کنند از همین رو شهروندان قبل از هر گونه معامله‌ای باید استعلامات قانونی را از شهرداری اخذ کنند تا در آینده دچار مشکلات نشوند.
ضمیری نظارت نیروهای اداره مهندسی بر ساخت و سازها را مهم و کاربردی عنوان کرد و افزود: در مورد جمع‌آوری مصالح پای کار، ساخت و سازهای غیر مجاز و پلمپ، نیروهای نظارت نسبت به اعمال قانون در قالب اخطار، گشت‌زنی‌های لازم را انجام داده و در برخی موارد به ناچار و به واسطه رعایت نکردن ابتدایی‌ترین اصول شهرسازی و ایمنی و مقاوم‌سازی نسبت به اجرای آرای کمیسیون ماده 100 اقدام و قلع بنا اقدام شده است.
وی در پایان به همکاری هرچه بیشتر ساکنان محدوده‌های خیابان امام هادی(ع)و یوسفیه و نهضت با شهرداری منطقه اشاره کرد و افزود: ساکنان تمام اقدامات خود را در چارچوب ضوابط و مقررات انجام دهند در غیر این صورت با آنان برخوردهای قانونی صورت می‌پذیرفت.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول