اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به تصویب اعضای شورای شهرمشهد رسید؛

تعیین تراز ارتفاع مجاز به ساخت ‌و ساز در مشهد

خبرگزاری فارس: طرح تعیین تراز ارتفاع مجاز به ساخت و ساز در نواحی شهر مشهد که مشرف به ارتفاعات است به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر مشهد رسید.

تعیین تراز ارتفاع مجاز به ساخت ‌و ساز در مشهد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که عصر امروز در تالار شورای شهرداری مشهد برگزار شد طرح تعیین تراز ارتفاع مجاز به ساخت و ساز مورد بررسی قرار گرفت که بر این اساس شهرداری مشهد مکلف شد تا پایان سال جاری نسبت به تعیین تراز ارتفاع مجاز به ساخت و سازها را در نواحی شهری منتهی به ارتفاعات جنوب غربی و جنوب شرقی شهر تعیین کند.

ادامه ساخت وسازها در ارتفاعات افزایش آلودگی شهر را به دنبال دارد
در بیان نظرات مخالف و موافق اعضای شورای اسلامی شهر مشهد سید اسماعیل مفیدی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد اظهار داشت: آنچه که در راستای ادامه روند ساخت و سازها در ارتفاعات شهری پدیدار می‌شود افزایش آلودگی‌های شهری در ناحیه پایانی مشهد است.
مفیدی به مشخص کردن تراز ساخت و سازها در ارتفاعات شهر تهران اشاره کرد و افزود: با تعیین این تراز در ارتفاع و مشخص کردن حداقل و حداکثر ارتفاعی که می‌توان اقدام به ساخت و ساز کرد از افزایش آلودگی‌ها در بخش‌های پست و کم ارتفاع شهر می‌توان جلوگیری کرد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد درادامه خواستار منظور کردن تراز ارتفاع توسط مشاور طرح‌های تفضیلی و جامع شهر مشهد شد.‌
غلام رضا زعیمی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر مشهد نیز به ساخت و سازهای مجموعه آبادگران مشهد در ارتفاعات جنوبی اشاره کرد و اظهارداشت: ساخت و سازهایی که مجموعه آبادگران مشهد در ارتفاعات جنوبی این شهر داشته است کافی است و بیش از این کوه‌ها و زیبایی‌های آن را از مردم و کوهنوردان نگیرید.
براساس این مصوبه پروانه مجوز ساخت وسازهایی که در شهر داده شده بود و هنوز در این راستا اقدام به ساخت و ساز نکرده باشند باطل می شود و از این تاریخ به بعد نیز شهرداری مکلف شد از دادن مجوز در ارتفاعات خودداری کند.
در ادامه جلسه شورای اسلامی شهر مشهد سند تفاهم‌نامه همکاری میان شهرداری مشهد با بغداد نیز با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر مشهد به تصویب رسید.
یکی دیگراز دستورکارهای امروز شورای اسلامی شهر مشهد بررسی انتشار اوراق مشارکت برای پروژه‌های برزگ برج‌های دوگانه مشهد بود که براساس این دستور کار اعضای شورای اسلامی شهر مشهد به نظریه کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مبنی بر این که لایحه پیشنهادی از محتوی کارشناسی و اقتصادی لازم برخوردار نیست رای موافق دادند.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول