اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چالوس:

باید جلوی ساخت و ساز غیرمجاز در چالوس گرفته شود

خبرگزاری فارس: فرماندار چالوس با انتقاد از روند ساخت و ساز غیرمجاز در شهرستان چالوس گفت: مهندسان ناظری که ساختمان‌های در دست ساختشان فاقد پروانه است به دستگاه قضایی معرفی شوند.

باید جلوی ساخت و ساز غیرمجاز در چالوس گرفته شود
به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، سید قدیر رضایی ظهر امروز در کمیته بررسی ساخت و ساز غیرمجاز شهرستان چالوس که با حضور روسا و نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار شد، بیان کرد: نداشتن شناسنامه برای ساختمان نخستین تخلف محسوب می‌شود و باید از ابتدا جلوی انجام آن گرفته شود.
وی با اشاره به اینکه مهندسان ناظر در این مسیر وظیفه مهمی را بر عهده دارند، اظهار داشت: چگونه می‌شود ساختمانی با داشتن مهندس ناظر در شهرستان در حال احداث باشد اما پروانه لازم برای احداث را از شهرداری یا بخشداری دریافت نکرده باشد.
رضایی با تاکید بر ایجاد نظم در سازه‌های شهرستان ادامه داد: تمام متولیان صدور پروانه در شهرها و روستاهای شهرستان چالوس با تعامل و هماهنگی با یکدیگر در این امر شرکت کرده و اجازه تخلف درون و برون‌سازمانی را به کسی ندهند.
وی تصریح کرد: با هر کسی که در امر سازه‌های غیرمجاز در شهرستان چالوس کوتاهی کند، برخورد جدی می‌شود.
فرماندار چالوس با بیان اینکه در این مسیر مسئولان ذی‌ربط در حوزه شهر و روستا باید به شکل ید واحده عمل کنند، خاطرنشان کرد: جلوی واسطه‌گری‌ها و پارتی‌بازی‌ها گرفته شود.
وی بر آسیب‌شناسی و بررسی روند فعلی ساخت و ساز در شهرستان تاکید کرد و گفت: هر بخش و شهر آمار رسمی از ساخت و سازهای غیرمجاز خود را آماده ارائه کند و نظرات مربوط به چگونگی جلوگیری از این معضل به صورت شفاف آماده شود.
 
* نداشتن سند برای 99 درصد از املاک کلاردشت
در ادامه نایب رئیس شورای شهر کلاردشت با اشاره به اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز در کلاردشت خارج از حریم شهری است، گفت: نظارت کامل در حوزه و حریم شهری بر ساخت و سازها توسط شهرداری کلاردشت صورت می‌گیرد.
محمد مهدی سلیمانپور با اشاره به اینکه طرح تفضیلی کلاردشت بعد از سه سال از تصویب و ابلاغ آن هنوز عملیاتی نشده است، بیان کرد: عملیاتی کردن این طرح شهرداری را در روند کنترل ساخت و ساز کمک خواهد کرد.
وی با انتقاد از عملکرد مهندسان ناظر تصریح کرد: شاهد مهرفروشی این مهندسان هستیم و مهر برخی از این مهندسان پای برگه‌هایی زده می‌شود که خودشان ساختمان را ندیده‌اند و حتی از محل احداث آن بی‌خبرند.
سلیمانپور با اشاره به ضعف تخصص لازم در واحدهای فنی دهیاری‌ها و همچنین روشن نبودن تکلیف کاربری‌ها، از دیگر مشکلات این منطقه را نداشتن سند برای 99 درصد از املاک کلاردشت عنوان کرد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول