اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهزیستی استان زنجان خبر داد:

توزیع 560 صندوق جمع‌آوری زکات فطره در زنجان

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان زنجان گفت: بیش از 560 صندوق به منظور جمع‌آوری زکات فطره شهروندان زنجانی در سطح استان توزیع می‌شود.

توزیع 560 صندوق جمع‌آوری زکات فطره در زنجان
سلمان حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: تمهیدات لازم به منظور جمع‌آوری زکات فطره شهروندان در روز عید فطر انجام شده است.
وی خاطر نشان کرد: پایگاه‌های بهزیستی استان زنجان به منظور جمع‌آوری زکات فطره در همه میادین اصلی شهر در روز عید فطر برپا می‌شود.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه مساجد و محل‌های برگزاری نماز عید فطر از جمله مکان‌هایی است که صندوق‌های بهزیستی در آنجا تعبیه می‌شود، ادامه داد: تعدادی از صندوق‌های بهزیستی استان زنجان نیز در بیمارستان‌ها تعبیه می‌شوند.
وی با بیان اینکه برخی از روستاییان امکان دسترسی به صندوق‌های تعبیه شده در شهرها را ندارند، اضافه کرد: برای رفاه بیشتر روستاییان تعدادی صندوق نیز در روستاهای استان زنجان به منظور جمع‌آوری زکات فطره آنها تعبیه می‌شود.
حسینی با اشاره به اینکه زکات فطره جمع‌آوری شده در امور مربوط به افراد زیر پوشش بهزیستی هزینه می‌شود، ادامه داد: با دستور مراجع عظام افراد می‌توانند زکات فطره خود را به بهزیستی تحویل دهند.
وی با بیان اینکه به منظور شناسایی بهتر رابطان بهزیستی کارت‌های ویژه برای این افراد صادر شده است، اضافه کرد: شهروندان باید دقت لازم را در خصوص تحویل کمک‌های خود به رابطان داشته باشند.
معاون توسعه مشارکت های مردمی بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه رابطان متصدی جمع‌آوری زکات فطره کارت مخصوص از طرف اداره کل بهزیستی استان زنجان صادر شده است، ادامه داد: حتی برای افرادی که از سال‌های گذشته کارت مربوط به جمع آوری زکات فطره داشتند، نیز کارت‌های جدیدی به منظور یکسان‌سازی و تشخیص راحت رابطان توسط مردم استان زنجان صادر شده است.
وی با اشاره به اینکه برخی از افراد سودجو با سوء استفاده از احساسات مردمی اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی بدون مجوز می‌کنند، افزود: مردم استان زنجان باید دقت لازم را در این موضوع داشته باشند، چرا که رابطان بهزیستی استان شناخته شده بوده و با کارت‌های ویژه بهزیستی اقدام به جمع‌آوری زکات فطره مردم روزه‌دار استان در همه شهرستان‌های استان می‌کنند.
حسینی همچنین از متحدالشکل بودن صندوق‌های مربوط به جمع‌آوری زکات فطره نهاد بهزیستی استان خبر داد و گفت: هدف از ایجاد صندوق‌های متحدالشکل شناسایی راحت صندوق‌ها توسط مردم و شهروندان است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته نیز عمل جمع‌آوری زکات فطره با نظم خوبی از سوی مسئولان بهزیستی صورت گرفته است، اضافه کرد: استقبال از سوی مردم نیز خوب بوده است.
معاون توسعه مشارکت های مردمی بهزیستی استان زنجان با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص جمع‌آوری زکات فطره توسط بهزیستی استان زنجان پیش‌بینی کرد، امسال نیز این امر با مشارکت خوب مردم همراه باشد.
وی در ادامه همچنین از توزیع 10 هزار پاکت جمع‌آوری زکات فطره توسط بهزیستی استان زنجان خبر داد و افزود: توزیع این پاکت ها در میادین اصلی، سطح شهر و در روستاهای استان زنجان صورت گرفته است.
حسینی با اشاره به اینکه تعداد 560 صندوق جمع‌آوری زکات فطره در استان زنجان توزیع می‌شود، ادامه داد: سهم شهرستان زنجان از این تعداد 200 صندوق است.
وی با اشاره به اینکه 30 صندوق نیز در شهرستان ابهر تعبیه می‌شود، اضافه کرد: این میزان در شهرستان خدابنده 100 صندوق است.
معاون توسعه مشارکت های مردمی استان زنجان یادآور شد: از کل صندوق‌های توزیع شده در استان زنجان 25 صندوق در شهرستان خرم‌دره و 100 صندوق نیز در شهرستان ماهنشان توزیع می‌شود.
وی سهم طارم و ایجرود را از تعداد صندوق‌های جمع‌آوری زکات فطره را به ترتیب 65 و 50 صندوق اعلام کرد و افزود: این صندوق‌ها در روز عید فطر در محل‌های مشخص شده در مساجد برگزاری نماز عید فطر و همچنین میادین اصلی شهر تعبیه می‌شود.
حسینی با بیان اینکه در سال گذشته 530 صندوق به منظور جمع‌آوری زکات فطره درسطح استان زنجان توزیع شده بود، ادامه داد: امسال تعداد صندوق‌ها به بیش از 560 عدد رسیده است.
وی در ادامه همچنین از فعالیت نزدیک به 600 رابط در استان زنجان به منظور جمع‌آوری زکات فطره خبر داد و گفت: همه رابطان دارای کارت ویژه برای جمع‌آوری زکات فطره هستند.
معاون توسعه مشارکت های مردمی بهزیستی استان زنجان اذعان داشت: مردم خیر استان زنجان  در صورتی که هدایای غیرنقدی برای مددجویان بهزیستی در نظر گرفته باشند، می‌توانند هدایای خود را در روز عید فطربه  رابطان بهزیستی استان تحویل دهند.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته نیز بهزیستی استان زنجان همزمان با سراسر کشور اقدام به جمع‌آوری زکات فطره کرده است، ادامه داد: در سال‌های گذشته نیز این اقدام بهزیستی با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شده است.
حسینی با اشاره به شماره حساب این اداره کل در نزد بانک ملت یادآور شد: کمک‌های مردمی استان زنجان برای مددجویان بهزیستی محدود به روز عید فطر نبوده و مردم استان در تمام فصول سال می‌توانند، کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب ۲۳۴۵۲۴۰۵۵۰ در تمام شعب بانک ملت در زنجان و شهرستان‌ها واریز کنند.
انتهای پیام/ل10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول