اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد احیای زکات خبر داد:

افزایش جمع‏آوری زکات به 1000 میلیارد ریال

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد احیای زکات گفت: مجموع زکات پرداختی در کشور به یک هزار میلیارد ریال افزایش می‏یابد.

افزایش جمع‏آوری زکات به 1000 میلیارد ریال
حسین نبی‏لو در حاشیه جشن بزرگ زکات پسته در شهرستان دامغان و در روستای زرین‏آباد این شهرستان در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در دامغان اظهار داشت: استان سمنان در پرداخت زکات در کشور رتبه پنجم را در اختیار دارد.
وی گفت: با پیش‏بینی‌های صورت گرفته، امسال پرداخت زکات در کشور نسبت به سال قبل سه برابر می‏شود.
دبیر ستاد احیای زکات یادآور شد: سال گذشته حدود 590 میلیارد ریال در سطح کشور زکات پرداخت شد که امسال این رقم به 600 میلیارد ریال رسید و با زکات‌های جمع‏آوری شده مستحبی این رقم به یک هزار میلیارد ریال می‏رسد.
نبی‏لو تصریح کرد: با زکات جمع‏آوری شده در سال گذشته، 3 هزار و 800 طرح عمرانی در کشور اجرا شده که تاکنون 2 هزار طرح به دلیل عدم تامین اعتبار مالی کافی از سوی دولت راکد مانده است.
وی اضافه کرد: دولت به تعهدات خود در قبال زکات عمل نکرده، در حالی که موظف است به اندازه میزان زکات جمع‏آوری شده معادل همان مبلغ کمک مالی کند.
نبی‏لو از تصویب قانون زکات در مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: این قانون پس از تصویب نمایندگان مجلس به تایید شورای نگهبان رسید و امیدواریم با تصویب این قانون بتوانیم از حق و حقوق زکات در جامعه دفاع کنیم.
وی خاطرنشان کرد: اولویت اصلی هزینه زکات جمع‏آوری شده در اماکن عمومی، دینی، امور عام‏المنفعه و سایر پروژه‌های عمرانی شامل جاده، آب، برق و طرح‌هایی است که برای رفاه مردم اثرگذار باشد.
دبیر ستاد احیای زکات تصریح کرد: امروز وضع زکات در کشور خوب و رضایت‏بخش است و مردم جلوتر از مسئولان هستند و اگر احکام دینی برای آنان تبیین شود، قطعا مردم پیش‏قدم و پیشگام خواهند بود.
نبی‏لو اضافه کرد: حضور پرخیر و برکت روحانیان و مبلغان زکات در کشور امسال کار ما را برای جمع‏آوری بهتر زکات آسانتر کرد.
وی از همراهی و همکاری مسئولان اجرایی استان سمنان با ستاد زکات تقدیر کرد و گفت: مسئولان اجرایی سمنان همراهی خوبی را در جهت جمع‏آوری زکات داشتند و در این زمینه همچنین موافقنامه‏هایی به امضا رسیده است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول