اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی:

517 روستای استان مرکزی گازدار شد

خبرگزاری فارس: جانشین مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی از برخورداری 517 روستای استان از نعمت گاز طبیعی خبر داد.

517 روستای استان مرکزی گازدار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان مرکزی، محسن کهوند با بیان اینکه در 9 ماهه سال جاری 31 هزار مشترک جدید جذب مشترکان این شرکت شده‌اند، اظهار کرد: هم‌اکنون بیش از 380 هزار مشترک در سطح استان مرکزی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند که با این وجود 100 درصد خانوار شهری و 73 درصد خانوار روستایی استان زیر پوشش گاز قرار گرفته‌اند.
وی تصریح کرد: هم‌اکنون روستاهای گازدار استان مرکزی به 517 روستا رسیده است که 58 روستای آن مربوط به عملکرد سال جاری است و با توجه به موقعیت استان از لحاظ سردسیر بودن، گازرسانی در استان به ویژه در سطح روستاها با تلاش بی‌وقفه به منظور بهره‌مندی تمام هم استانی‌ها از نعمت گاز طبیعی ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به برودت هوای استان و به منظور جلوگیری از افت فشار گاز، این شرکت اقدام به برگزاری جلسات مدون و برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای تعیین کشیک استان به منظور بررسی وضعیت حوادث و فشارهای گاز در تمام شهرهای استان کرده که پیش‌بینی می‌شود در سایه همکاری هر چه بیشتر مردم فهیم استان و تلاش و مساعی شبانه‌روزی کارکنان خدوم شرکت گاز، جریان گاز به طور مستمر تامین و توزیع شود.
معاون مالی و پشتیبانی و جانشین مدیر‌عامل شرکت گاز استان مرکزی در ادامه  ضمن تاکید بر رعایت موارد ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز، لزوم فرهنگ‌سازی این امر را در بین مشترکین خواستار شد و گفت: اطلاع­رسانی از محورهای اساسی توسعه و ارتقای سلامت اجتماعی به شمار رفته و تبلیغات موثر از شاخصه­های اصلی حفظ ارزش‌های نهضت خدمت­رسانی و تقویت باورها و اعتقادات مردم است.
کهوند سپس از اجرای بیش از 553 کیلومتر شبکه گازرسانی در 9 ماهه سال جاری در سطح استان مرکزی خبر داد افزود: با تلاش و مساعی هر چه بیشتر کارکنان در سال جهاد اقتصادی، میزان اجرای شبکه گاز از ابتدای تاسیس شرکت گاز استان مرکزی تاکنون به 6 هزار و 600 کیلومتر رسیده است.
وی با اشاره به فرهنگ‌سازی مصرف بهینه در سطح  استان اظهار کرد: خوشبختانه با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها شاهد کاهش 20 درصدی مصرف گاز طبیعی در بین مشترکان گاز استان مرکزی بوده‌ایم که در سایه تعامل و همکاری هر چه بیشتر مردم فهیم استان مرکزی شاهد اصلاح الگوی مصرف و انتقال گاز به سایر ساختارهای اقتصادی استان نظیر بخش‌های صنعتی و تولیدی خواهیم بود.
کهوند با اشاره به نصب 9 هزار مورد انشعاب گاز در سال جاری اظهار کرد: با وجود افزایش تعداد مصرف‌کنندگان گاز طبیعی در بخش خانگی و تجاری، گازرسانی به صنایع استان با شتابی بالا ادامه دارد و در همین راستا تعداد مشترکان صنعتی زیر پوشش استفاده از گاز طبیعی این شرکت به 2 هزار و 416 واحد صنعتی رسیده است که با این وجود تعداد انشعابات نصب شده از ابتدای تاسیس شرکت گاز استان مرکزی تا کنون به 220 هزار عدد رسیده است.
وی گفت: در سال جاری 3 میلیارد و 200 میلیون مترمکعب گاز در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری، صنعتی و نیروگاهی مصرف شده که از این میزان 621 میلیون متر‌مکعب در بخش خانگی و تجاری همچنین یک میلیارد و 606 میلیون مترمکعب در بخش صنایع استان و 973 میلیون متر‌مکعب در بخش نیروگاهی به مصرف رسیده است.
معاون مالی و پشتیبانی و جانشین مدیر‌عامل شرکت گاز استان مرکزی افزود: بودجه اختصاصی این شرکت در سال جاری 551 میلیارد ریال است که از این میزان 258 میلیارد ریال صرف پروژه‌های گازرسانی در سطح استان شده است.
انتهای پیام/ج30/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول