اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه مازندران:

پاسخگویی به نیازهای علمی حرف‌های جدید می‌خواهد

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه مازندران گفت: باید برای پاسخگویی به نیازهای علمی، حرف‌های جدید برای گفتن داشته باشیم.

پاسخگویی به نیازهای علمی حرف‌های جدید می‌خواهد
به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، بیست و پنجمین نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه مازندران پیش از ظهر امروز با موضوع راهکارهای تعمیق ارتباط حوزه و دانشگاه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران، احمد احمدپور سرپرست این دانشگاه، معاونان و جمعی از اساتید بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی استان مازندران در محل سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد.
احمد احمدپور سرپرست دانشگاه مازندران در این نشست گفت: مدیران کشور پس از علم‌آموزی و کسب تخصص‌های لازم از دانشگاه و حوزه، پا به عرصه مدیریت کلان کشور گذاشته و در هیچ دوره‌ای مانند امروز، حلقه نظر و عمل دانشگاهیان و حوزویان تا به این حد به هم نزدیک نبوده است، به طوری که تصمیم‌های این دو نهاد، مرجع تصمیم‌گیری‌های مهم برای اداره کشور می‌شود.
در ادامه این مراسم، علی‌اکبر ایزدی‌فرد معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران در راستای بیان وحدت حوزه و دانشگاه کلامی از آیت‌الله شهید مفتح (ره) بیان کرد و افزود: از نظر شهید مفتح(ره) مراد از وحدت این است که از علوم اساتید این دو قشر بتوان استفاده کرد ولو عقائد یکی از آنان مطابق عقائد دیگری نباشد.
وی ظاهر وحدت حوزه و دانشگاه را روابط و مراودات اساتید با هم دانست و خاطرنشان کرد: لازم است حوزویان علوم چندین ساله خود را به کاربردی تبدیل کنند و این علوم را در اختیار سایر اقشار جامعه قرار دهند.
رحمت عباس‌نژاد معاون آموزشی دانشگاه مازندران نیز در ادامه این نشست طی سخنانی به بیان توجه راهبردی و استراتژی به وحدت حوزه و دانشگاه، توجه به برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری وحدت و اجرایی‌کردن مصوبات وحدت حوزه و دانشگاه پرداخت.
وی توقع غربی‌ها و کشورهای اسلامی را از ما به عنوان یک کشور علمی اسلامی توقعی به جا دانست و خاطرنشان کرد: برای پاسخگویی به نیازهای علمی، حرف‌های جدیدی برای گفتن باید داشته باشیم.
همچنین در ادامه اساتید شرکت‌کننده در این نشست به شرح دیدگاه‌های خویش درباره تعمیق رابطه حوزه و دانشگاه پرداختند.
حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل‌پور، رابطه تنگاتنگ حوزه و دانشگاه را از جمله نیازمندی‌های این دو نهاد مهم دانست و گفت: لازم است علوم انسانی رو به بومی‌شدن بیاورد و لازم نیست حرف‌های 50 سال قبل غربی‌ها را برای دانشجویان بیان کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین دیانی نیز در ادامه این نشست بحث از مقصود وحدت را بعد از سال‌ها از نامگذاری این روز به‌عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه لازم ندانست و بیان کرد: اگر عنوان وحدت از بین برود، ناخودآگاه اساتید حوزه برای کسب برخی علوم نیاز به اساتید دانشگاه و بالعکس پیدا می‌کنند و با هم دارای تعامل می‌گردند.
در ادامه، صمدی ارتباط بین حوزه و دانشگاه را لازم دانست و خاطرنشان کرد: برای افزایش بیشتر معنویت در بین دانشگاهیان، اساتید دانشگاه باید هر از چند گاهی با روحانیون برجسته جلساتی داشته باشند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول