اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

مدیران علاقه‌مند به فعالیت در ستادهای انتخاباتی مرخصی بگیرند

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی گفت: مدیرانی که قصد فعالیت در ستادهای انتخاباتی نمایندگان را دارند، شش ماه مرخصی بگیرند.

مدیران علاقه‌مند به فعالیت در ستادهای انتخاباتی مرخصی بگیرند
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر شعبانی‌فرد ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان اظهار کرد: بر اساس قانون انتخابات مدیران دستگاه‌های اجرایی حق ندارند برای نماینده خاصی تبلیغ کرده و یا امکانات دولتی را به صورت مستقیم و غیر‌مستقیم در اختیار فرد خاصی قرار دهند.
وی تصریح کرد: حمایت و پشتیبانی مدیران دستگاه‌های دولتی از نماینده‌ای خاص خلاف قانون بوده و کسانی که قصد انجام چنین کاری را دارند مرخصی بگیرند.
استاندار مرکزی با تاکید بر اهمیت اخلاق‌مداری در انتخابات عنوان کرد: مدیران و همه مسئولان موظف هستند بستر لازم حضور حداکثری مردم را در انتخابات فراهم سازند.
شعبانی‌فرد با بیان اینکه همه افرادی که از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شوند دارای شایستگی بوده و نباید از امکانات دولتی برای تبلیغ فرد خاصی استفاده کرد، ادامه داد: آن چیزی که باید برای همه اصل باشد و جزء واجب‌ترین امور است حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی است نه چیز دیگر.
وی گفت: همه مسئولان پست و مقام خود را مدیون مردم هستند و مسئولیت‌ها امانت‌هایی هستند که در نظام مقدس جمهوری اسلامی به مدیران واگذار شده و مدیران باید امانت‌دار خوبی باشند.
استاندار مرکزی تاکید کرد: عناوین متعلق به حکومت است، مدیران باید آزاداندیش باشند و آخرت خود را فدای دنیای کسی نکنند.
شعبانی‌فرد با اشاره به ماده 11 قانون انتخابات گفت: بر اساس این ماده تمام وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و ادارات و نهادهای قانونی و مؤسسات دولتی و وابسته به دولت و شهرداری‌ها و مؤسسات عمومی موظفند ‌حسب درخواست وزارت کشور، استانداران، فرمانداران، بخشداران، کارکنان و سایر امکانات خود را تا خاتمه انتخابات در اختیار آنان قرار دهند، بدیهی ‌است مدت همکاری کارکنان مذکور جزو ایام ماموریت نامبردگان محسوب می‌شود.
وی اظهار کرد: همچنین ماده 59 این قانون تاکید دارد انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدها برای نامزدهای نمایندگی مجلس از صدا و سیما و میز خطابه نماز ‌جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد و فعالیت کارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از وسائل و سایر امکانات‌ وزارتخانه‌ها و ادارات، شرکت‌های دولتی و مؤسسات وابسته به دولت و شهرداری‌ها و شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به آنها و نهادها و مؤسساتی که از بودجه عمومی (‌به هر مقدار) استفاده می‌کنند و همچنین در اختیار گذاشتن وسائل و امکانات مزبور ممنوع بوده و مرتکب مجرم شناخته می‌شود که باید همگان با این قانون آشنا باشند.
استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن 9 دی ماه روز بصیرت گفت: 9 دی حادثه بزرگ و عظیمی بود که طی آن مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی با حضور یکپارچه و منسجم خود از ارزش‌های اسلام و انقلاب دفاع کرده و با حرکت خود تمام توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کردند.
شعبانی‌فرد ادامه داد: حضور همراه با شجاعت، بصیرت و ایمان مردم انقلابی در 9 دی ماه ثابت کرد که این ملت توهین به مبانی دینی و اعتقادی و اسلامی را تحمل نخواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: حرکت 9 دی توانست حرکت یزدیان عصر امروز که توسط عوامل وابسته داخلی و خارجی هدایت می‌شد را متوقف کند.
به گفته وی اهمیت 9 دی کمتر از اهمیت دهه مبارک فجر نیست و باید مراسم سالگرد این روز همچون دهه فجر با شکوه برگزار شود.
استاندار مرکزی همچنین با اشاره به فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر اظهار داشت:  دهه مبارک فجر امسال با توجه به افزایش تحریم‌های دشمنان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید تلاش کرد استان امسال نیز همچون سال گذشته در سطح کشور به عنوان استانی نمونه معرفی شود.
انتهای پیام/ج10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول