اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر بهداشت خبر داد:

اختصاص 2 میلیارد ریال برای تامین هزینه‌های تحمل‌ناپذیر در بوشهر

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر بهداشت و درمان و دبیر مجامع شورا و هیئت امنا دانشگاه علوم پزشکی گفت: 2 میلیارد ریال اعتبار برای تامین هزینه‌های تحمل‌ناپذیر در استان بوشهر در اختیار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قرار می‌گیرد.

اختصاص 2 میلیارد ریال برای تامین هزینه‌های تحمل‌ناپذیر در بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حسن امین‌لو سه‌شنبه در نشست هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: در شاخص‌های بهداشتی امروز دنیا که بر محور عدالت محاسبه می‌شود، کشور صد و بیست و سوم دنیا هستیم.
وی افزود: در گذشته شاخص‌های بهداشتی بر سه محور مرگ و میر مادران، مرگ و میر کودکان زیر یک سال و امید به زندگی بود که در این شاخص در بین 200 کشور دنیا رتبه متغیر 40 تا 43 را داریم.
وی تصریح کرد: در این شاخص‌ها در منطقه نیز از کشورهای برتر هستیم اما اکنون سازمان بهداشت جهانی کشورها را دیگر بر مبنای این شاخص‌ها ارزیابی نمی‌کند و معیارهای عدالت مد نظر است.
امین‌لو با بیان اینکه عدالت مبنا و محور دولت ماست، اظهار داشت: معیارهای عدالت در ارزیابی سازمان بهداشت جهانی هزینه‌های تحمل‌ناپذیر، مشارکت عادلانه مالی مردم و سهم سلامت در تولید ناخالص ملی است.
وی اضافه کرد: به عنوان کشوری که از عدالت در همه عرصه‌ها دم می‌زنیم وضعیت مطلوبی در این شاخص‌ها نداریم.
مشاور وزیر بهداشت و درمان یادآور شد: در قانون برنامه چهارم توسعه تکلیف شده بود که در شاخص مشارکت عادلانه مالی مردم باید به صدم برسیم در حالی که هم اکنون رتبه ما 83 صدم است.
امین‌لو ادامه داد: در شاخص سهم سلامت در تولید ناخالص ملی نیز پیش‌بینی شده بود که به عدد هفت برسیم که این شاخص هم اکنون 5/5 است.
وی خاطرنشان کرد: این آمار توسط مرکز آمار ایران که نهادی کاملا بی‌طرف است تهیه شده و علوم پزشکی هیچ نقشی در آن نداشته است.
امین‌لو بیان کرد: در قانون برنامه چهارم توسعه اینگونه پیش‌بینی شده بود که از 100 نفری که در بیمارستان بستری می‌شوند فقط یک نفر به وضع فلاکت بار می‌رسید در حالی که این رقم هم‌اکنون سه نفر است.
مشاور وزیر بهداشت و درمان گفت: دولت از محل قانون هدفمندی یارانه‌ها باید اعتباری به این امر اختصاص دهد که البته این امر در این قانون معین شده است.
وی افزود: همچنین در قانون برنامه توسعه که تصویب می‌شد به منظور تحقق شاخص عدالت در سلامت مجلس بر این امر تاکید کرده است.
انتهای پیام/صا20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول