اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انجام عملیات لوله‌گذاری در عمق 70 متری خلیج فارس

ایران در دانش صنعت دریایی خودکفا شده است

خبرگزاری فارس: مدیر فاز 15 و 16 پارس جنوبی در شرکت تأسیسات دریایی گفت: با انتقال سکوهای دریایی در حال ساخت در این شرکت، بلافاصله عملیات لوله‌گذاری در میادین مشترک ایران و قطر در عمق 70 متری آغاز می‌شود.

ایران در دانش صنعت دریایی خودکفا شده است
عباس حاج‌قاسمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خرمشهر با اعلام این خبر اظهار داشت: در حال حاضر عملیات ساخت سه‌پایه‌ها جکت‌ها و سکوهای دریایی برای انتقال به میادین مشترک ایران و قطر در منطقه نفتی عسلویه با سرعت هر چه تمامتر در شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی خرمشهر در حال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر عملیات لوله‌گذاری در عمق خلیج فارس در انتظار تکمیل زیرساخت‌هایی همچون نصب پایه‌ها و سکوهای دریایی است.
مدیر فاز 15 و 16 پارس جنوبی در شرکت تأسیسات دریایی خرمشهر در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 230 کیلومتر لوله‌گذاری دریایی در فاز 15 و 16 پارس جنوبی انجام شده است.
وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا اوایل سال آینده عملیات لوله‌گذاری این دو فاز مشترک گازی در عمق آب‌های نیلگون خلیج‌فارس به پایان خواهد رسید.
حاج‌قاسمی ادامه داد: بر اساس برنامه زمان‌بندی تا تابستان سال آینده نصب چهار جکت، سه پایه چهار پل و دو عرشه سنگین در خلیج‌فارس به پایان برسد.
مدیر فاز 15 و 16 پارس جنوبی در شرکت تأسیسات دریایی خرمشهر با اشاره به اینکه همه این مراحل توسط متخصصان داخلی صورت می‌گیرد اظهار داشت: برای انجام عملیات‌های مختلف لوله‌گذاری، نصب سکو و جکت‌های دریایی هیچ نیازی به استفاده از نیروی خارجی وجود ندارد و ایران اسلامی در خصوص دانش این صنعت خودکفا است.
وی افزود: در حال حاضر تنها در بخش تامین برخی از تجهیزات نیازمند کشورهای خارجی هستیم که امیدواریم در این خصوص نیز با درایت و تلاش متخصصان داخلی شاهد خودکفایی باشیم.
حاج قاسمی در ادامه گفت: تاکنون دو جکت هر کدام به وزن تقریبی 2 هزار و 500 تن در خلیج‌فارس نصب و راه‌اندازی شده است.
وی ابرازامیدواری کرد با تلاش جوانان ایرانی شاهد بالندگی بیش از پیش کشورمان در بخش‌های مختلف صنعتی و اقتصادی باشیم.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول