اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش خبر داد

نجات 1000کشتی نفتی‌ از تهاجم دزدان دریایی

خبرگزاری فارس: فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در سه سال گذشته یک‌هزار کشتی نفتی با اسکورت نیروهای دریایی از تهاجم دزدان دریایی خارج شده است.

نجات 1000کشتی نفتی‌ از تهاجم دزدان دریایی
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، دریادار حسین آزاد امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه شیراز به مناسبت هفته نیروی دریایی اظهار داشت: در سه سال پیش که دزدی‌ها در دریا توسط دزدان دریایی اوج گرفت، تا به امروز ناوگروه‌های ارتش و سپاه با اقتدار تمام در بیش از 3 هزار کیلو متر در حال دفاع از منافع نیروی دریایی هستند.
وی افزود: امروز 75 درصد امور اقتصاد در دریا صورت می‌گیرد و تا به امروز نیروی دریایی ارتش و سپاه قهرمان توانستند صیانت خوبی از مرزهای دریایی داشته باشند.
فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود به هفتم آذر ماه روز نیروی دریایی اشاره کرد و ابراز داشت: دریادلان قهرمان ارتش جمهوری اسلامی ایران 67 روز پس از آغاز جنگ تحمیلی در هفتم آذر ماه سال 59 با طراحی عملیات مروارید موفق شدند ضربه‌های مهلکی پس از دو عملیات دیگر که قبل از آن انجام شده بود به نیروهای عراقی وارد کرده و صیانت از مرزهای دریایی را بر عهده گیرند.
حسین آزاد تصریح کرد: در برآوردهای نظامی و عملیاتی که در آن عملیات صورت گرفته است نیروی غالب رژیم بعثی با پشتوانه قوی نظامی و اطلاعاتی بود اما دریادلان قهرمان ارتشی با داشتن فرهنگ عاشورایی و تبعیت از ولایت فقیه پیروز میدان شدند.
وی خاطرنشان کرد: اگر حمایت کشورهای بیگانه نبود رژیم بعثی عراق با ضربه مهلکی که در هفتم آذر ماه بر آن وارد شده بود شش ماه بیشتر نمی‌توانست به جنگ ادامه دهد.
فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: پس از بیرون آوردن مرزهای دریایی ایران از دست دشمنان در هفتم آذر ماه، دریادلان ارتش به عنوان عاشقان نظام و ولایت به کمک نیروهای گمنام در هشت سال دفاع مقدس اسکورت کشتی‌های نفتی ایران را بر عهده گرفتند و اجازه ندادند تا خسارتی بر آن وارد شود.
آزاد بیان داشت: امروز نیروهای دریایی ارتش و سپاه با تجهیزات کامل در دریا آماده دفاع از مرزهای دریایی ایران اسلامی هستند.
فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش ادامه داد: پس از گذشت 32 سال از انقلاب اسلامی، این نظام توانسته است شعار استقلال و ما می‌توانیم امام راحل را تفسیر کرده و تمام نیروهای مسلح نیز در ابعاد مختلف آموزشی، تسهیلاتی و عملیاتی به کمک متخصصان وزارت دفاع و دانشگاهی خودکفا بوده و مدافع این کشور باشند.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول