اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات نداجا:

هرگونه تهدید دریایی را با تهدید پاسخ می‌دهیم

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات نداجا گفت: حضور ما در دریاها برای حفاظت ملی و پاسخگویی به تهدیدهای دشمنان است و بر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری هرگونه تهدید دریایی را با تهدید پاسخ می‌دهیم.

هرگونه تهدید دریایی را با تهدید پاسخ می‌دهیم
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان امیر دریادار مهرداد آل‌احمد ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه همدان برافراشته شدن پرچم یک کشور در دریا را نمادی از اقتدار آن کشور دانست و اظهار داشت: زمانی که نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران پرچم ایران را در اقیانوس‌ها و دریای مدیترانه به اهتزاز درمی‌آورد، نمادی از اقتدار ایران را به رخ جهانیان می‌کشد.
وی با اشاره به اقدامات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی افزود: تاکنون توانسته‌ایم از یک هزار و 300 فروند کشتی ایران در مقابل دزدان دریایی محافظت کنیم.
رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات نداجا با بیان این که در این مدت 100 درگیری با دزدان دریایی انجام گرفته است، خاطرنشان کرد: دزدان دریایی برای آزاد شدن هر یک از ناوهای ربوده شده بیش از 10 میلیون دلار دریافت می‌کنند که 5 میلیون دلار هزینه کشتی و 5 میلیون دلار نیز بابت بار دریافت می‌شود که ما با مقابله و مبارزه با این دزدان توانسته‌ایم 220 میلیارد تومان از سرمایه کشور را حفظ کنیم.
وی اضافه کرد: علاوه بر حفظ سرمایه ملی ما مفتخر هستیم که از هویت ملی ایران اسلامی دفاع می‌کنیم و امروز با توجه به عملکرد مطلوب نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران کشورهای دوست نیز از ما خواسته‌اند تا کشتی‌هایشان را اسکورت کنیم که این کار در خلیج عدن انجام می‌شود.
آل‌احمد تصریح کرد: مسافتی که نیروی دریایی برای محافظت از کشتی‌ها طی می‌کند حدود 11 برابر محیط کره زمین است و مسافتی بالغ بر 440 هزار کیلومتر دریانوردی است.
وی اذعان کرد: با ارسال گزارشات نیروی دریایی به مقام معظم رهبری ایشان فرمودند که در بدترین و سخت‌ترین شرایط آب و هوایی قصد دارند تا از نیروی دریایی بازدید کنند و در طی20 ماه ایشان سه بار از نیروی دریایی بازدید کردند و موجبات تجدید قوای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را فراهم کردند.
رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات نداجا خاطرنشان کرد: از این تریبون مقدس اعلام می‌کنم که بر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری هر گونه تهدید را با تهدید پاسخ می‌دهیم، چرا که حضور ما در دریاها برای حفاظت ملی و پاسخگویی به تهدیدهای دشمنان است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول