اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

9 دی‌ماه روز تجدید میثاق با ولایت است

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: یوم‌الله 9 دی‌ ماه روز تجدید میثاق با ولایت و خنثی کردن توطئه‌های دشمن است.

9 دی‌ماه روز تجدید میثاق با ولایت است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مردم در تمام رخدادها و اتفاقات باید به فقها مراجعه کنند، اظهار کرد: امام زمان(عج) برای فقها حجت است و فقها نیز برای مسلمانان حجت محسوب می‌شوند.
وی ادامه داد: علمای بزرگ در طول تاریخ شکنجه‌های بسیاری دیده و به زندان رفتند ولی راه اسلام ناب را حفظ کردند، البته آنها قدرت نداشتند تا در برابر حکومت‌های مستکبر و ظالم قیام کنند.
این مرجع تقلید با بیان اینکه البته در طول تاریخ مردم قیام‌های بسیاری انجام دادند، بیان کرد: تحریم تنباکو و نهضت مشروطه گواه این موضوع است، البته امام خمینی(ره) در انقلاب اسلامی دست به نقطه حساس گذاشت و تاکید کرد که شاه باید برود.
وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با همکاری مردم توانست این موضوع را عملی کند، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) از سال 42 تا سال 56 تاکید داشتند که شاه باید برود و با کمک مردم این مهم را عملی کردند.
‌نوری‌همدانی با بیان اینکه دشمن پس از سرنگونی رژیم پهلوی، توطئه‌های بسیاری علیه جمهوری اسلامی انجام داد، خاطرنشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس امام توانست با مدیریت و همکاری مردم و رزمندگان در مقابل تمام ابرقدرت‌های جهان بایستد و ملت ایران توانست درس خوبی به دشمن بدهد.
وی با بیان اینکه امروز پیام انقلاب اسلامی در جهان ترویج یافته است، اظهار کرد: امروز مردم مستضعف جهان با الهام گرفتن از انقلاب اسلامی توانسته‌اند در مقابل حاکمان زورگو بایستند و دیکتاتورهایی همانند مبارک، بن علی و قذافی را سرنگون سازند.
استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن یوم الله نهم دی ماه، بیان کرد: عاشورا در تاریخ اسلام بسیار کارساز است و هر زمان مردم در محور عاشورا حرکت کردند توانستند موفقیت‌های بسیار زیادی کسب کنند.
وی با بیان اینکه فتنه‌گران در سال 88 سعی کردند تا عاشورا را کمرنگ جلوه دهند، تصریح کرد: نهم دی‌ماه روز بصیرت و میثاق با ولایت است که تمام ملت ایران در این روز به پا خاسته و توطئه‌های دشمنان و فتنه‌گران را خنثی کردند.
نوری همدانی گفت: امسال نیز مردم با شور و خروش خود در مراسم نهم دی ماه حضور می‌یابند تا هم با ولی فقیه خود تجدید میثاق کنند و هم به فتنه‌گران بفهمانند که در جمهوری اسلامی عاشورا هرگز کمرنگ نخواهد شد.
انتهای پیام/ج20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول