اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان:

حضور مردم عامل اصلی شکست دشمنان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: حضور مردم در صحنه و بعد از به دست آوردن بصیرت، یکی از عوامل از بین بردن توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان است.

حضور مردم عامل اصلی شکست دشمنان است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور پیش از ظهر امروز در همایش تبیین واقعه حماسه ماندگار  9 دی ویژه هیئت‌های مذهبی کرمان اظهار داشت: بخشی از اعتبار 9 دی مربوط به هیئت‌های مذهبی است.
عرب‌پور افزود: فتنه به‌ وسیله مردم و هیئت‌ها خنثی شد و باید همیشه این حماسه با بصیرت و توجه بیشتری مورد توجه قرار گیرد.
وی عنوان کرد: فتنه‌گران در 9 دی بعد از حضور حماسی مردم مایوس شدند و روش‌های خود را عوض کردند و باید مراقب روش‌های جدید آنها باشیم.
عرب‌پور تصریح کرد: هرگاه حق و باطل روبه‌روی یکدیگر قرار بگیرند، طبیعی است که برای غلبه بر دیگری تلاش می‌کنند، با این تفاوت که جریان حق سعی می‌کند غلبه را از راه روشنگری و تنویر افکار عمومی پیش ببرد و بصیرت و آگاهی را ایجاد کند، اما باطل سعی می‌کند غلبه خود را از راه مکر، فریب، فتنه و سرانجام قدرت نظامی به سرانجام برساند.
وی بیان کرد: در تاریخ اسلام پیامبر اکرم (ص) هیچگاه مردم را به جنگ دعوت نکردند، بلکه کفار قریش جنگ را آغاز و به دستور پیامبر (ص) مردم از اسلام دفاع می‌کردند.
عرب‌پور با اشاره به اینکه فتنه همیشه در دامن باطل رشد می‌کند، بیان داشت: فتنه طراحی یک برنامه حساب شده با استفاده از نیرویی غیر از نیروی نظامی و با استفاده از عوامل داخلی علیه هر ملت و کشوری تعریف می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: آمریکا و استکبار از اول انقلاب در دامن خود فتنه‌های گوناگونی را علیه ایران طراحی و اجرا کرده‌اند و تاکنون در هیچکدام موفق نبودند.
عرب‌پور گفت: جنگ جمل مقدمه‌اش فتنه و جنگ صفین پایانش فتنه بود و در جنگ صفین فتنه چنان رسوخ کرد که افراد میان امام علی (ع) و معاویه تفاوتی نمی‌دیدند در حالی که پیامبر (ص) بارها اعلام کرده بود هر جا علی باشد، حق نیز همان جاست.
وی اظهار داشت: خطر فتنه از جنگ و خونریزی بیشتر است، زیرا فتنه می‌تواند دامنه جنگ را گسترش دهد و در قرآن کریم هم آمده که فتنه خطرش از قتل بیشتر است.
عرب‌پور با تاکید بر اینکه هر فتنه یک طراح، زمینه و ابزار می‌خواهد، عنوان کرد: طراح فتنه با باطل همراه است و زمینه فتنه آن وقتی است که بصیرت و اگاهی مردم پایین باشد و ابزار فتنه به دست آوردن یک بهانه است.
وی بیان کرد: دشمنان ما استکبار جهانی و در راس آنها آمریکاست که با شعارهای امام (ره) و انقلاب مخالف هستند و اگر می‌دانستند سرانجام انقلاب اسلامی ایران چه می‌شود، همان اوایل انقلاب مانند لیبی حمام خون به راه می‌انداختند.
عرب‌پور با اشاره به اینکه مقابل انقلاب اسلامی اهالی باطل و استکبار هستند، اذعان کرد: انقلاب اسلامی را خدا برای کشور ایران می‌خواست.
وی بیان داشت: استکبار با جنگ و فتنه به مقابله با انقلاب برخاست و سرمایه‌های معنوی و مادی زیادی را از ما نابود کرد.
امام جمعه موقت کرمان خاطرنشان کرد: پخش برنامه‌های ماهواره‌ای در راستای زمینه‌سازی برای فتنه در ایران است و این شبکه‌ها به صورت عادی برنامه‌هایی را پخش می‌کنند، اما زمان فتنه با همکاری یکدیگر فتنه را بزرگ می‌کنند.
عرب‌پور گفت: زمینه فتنه سال 88 انتخابات بود و کسانی آن حوادث را به وجود آوردند که شعار دمکراسی می‌دادند.
وی افزود: در فتنه 88 رنگ سبز که نشان تقدس بود را علم و آن را در همه جا فراگیر کردند و در قالب فتنه به مقدسات توهین کردند و اکنون هم به دنبال فتنه بزرگ‌تر و جدیدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.
عرب‌پور اذعان کرد: در عاشورای سال 88، شبکه‌های ماهواره‌ای به فتنه‌گران دستور می‌دادند که مردم باید حکومت را سرنگون کنند و منافقان هم با اسلحه به میدان آمدند.
وی بیان کرد: فتنه به روز عاشورا رسید و این بار اهانت به عاشورا، امام حسین (ع) و مقدسات آغاز شد.
عرب‌پور اظهار داشت: علما، صدا و سیما و رسانه‌های مختلف به بصیرت‌افزایی و آگاهی مردم پرداختند و موجب شدند در روز 9 دی تمام مردم در صحنه حضور داشته باشند و این روز مختص به اصولگرایان و حزب‌اللهی‌ها نیست.
وی گفت: مردم در 9 دی اعلام کردند که نظام، اسلام و رهبری را می‌خواهند و همین مسائل برای مردم مهم است و با کسی عقد اخوت نبسته‌اند.
عرب‌پور افزود: دشمنان می‌خواستند از بستر انتخابات، نظام را سرنگون کنند اما مردم با آگاهی به دست آمده خود با فتنه‌گران برخورد کردند.
وی اذعان کرد: در راس حرکت مردم هیئت‌های مذهبی بودند و همین هیئت‌ها عاشورا و تاسوعا را زنده نگه داشته‌اند و هیئت‌های مذهبی جایگاه ویژه‌ای در به وجود آوردن حماسه 9 دی داشتند.
عرب‌پور تصریح کرد: جمهوری اسلامی پایگاه مردم آزادیخواه و مسلمان جهان است و به همین دلیل استکبار درصدد ضربه زدن به ایران است.
وی با تاکید بر اینکه اگر فتنه‌گران به پیروزی می‌رسیدند، دیگر هیچ نام و نشانی از اسلام نمی‌ماند، بیان داشت: حضور مردم در صحنه و بعد از به دست آوردن بصیرت، یکی از عوامل از بین بردن توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان است.
عر‌ب‌پور گفت: فتنه‌های دشمنان تمام نشده است و عامل موفقیت در برابر این فتنه‌ها بصیرت، هوشیاری و رصد کردن فعالیت‌های دشمنان و حضور به موقع در صحنه است و حضور مردم در صحنه، ثوابش از مراسم مذهبی و زنده نگه داشتن تاسوعا و عاشورا کمتر نیست.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول