اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی خراسان رضوی:

ایجاد زنجیره تولید اولویت جهاد کشاورزی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی گفت: جهاد کشاورزی نه فقط به تولید بلکه به ایجاد زنجیره تولید به عنوان اولویت خود می‌اندیشد.

ایجاد زنجیره تولید اولویت جهاد کشاورزی است
به گزارش خبرنگار فارس سید محمد طباطبایی یزدی صبح امروز در گردهمایی تجلیل از نوآوران و پژوهشگران بخش کشاورزی در محل تالار همایش‌های مرکز تحقیقات کشاورزی طرق به مناسبت هفته پژوهش، اظهار داشت: باید مدیریت صحیح تولید با کمترین هزینه در استان انجام شده و مدیریت جامع برای وصل حلقه‌های زنجیره تولید در اولویت قرار بگیرند. 
رئیس جهاد کشاورزی خراسان رضوی ضمن تأکید بر اهمیت دانش بومی افزود: کشور ما نیازمند دانش بومی است و در این میان ما نیز باید دانش و فناوری روز را منطبق با فرهنگ بومی و شرایط اقلیمی استان هماهنگ‌سازی کرده و با فراهم کردن زمینه صادرات محصولات استان و بومی‌سازی دانش راه‌کارهایی جهت تولیدات مناسب با ظرفیت‌ها ارائه دهیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی بر نیاز کشور به وصل فاصله‌های میان تحقیق و تولید تأکید کرد و اظهار داشت: الان زمان این نیست که تولیدکنندگان و محققان به انتظار یکدیگر باشند و باید در قالب یک کار گروهی و جهاد علمی دست به یک حرکت بزرگ در این زمینه زد.
طباطبایی با بیان این مطلب که نظام اجرایی ما باید از حالت روزمزدی به حالت کارمزدی تبدیل شود افزود: نباید در بخش پژوهش، اجرا و تولید منتظر مساعدت دولتی باشیم بلکه خودمان باید دست به کار شویم و وارد کردن بخش خصوصی نیز در راستای این هدف انجام شده است.
آب و خاک کشور را متعلق به نسل‌های آینده عنوان کرد و افزود: برای استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت‌های کشور در زمینه کشاورزی باید با تکیه بر دانش بومی خود سعی در جذب و استفاده از روش‌های نوین و علمی در حوزه کشاورزی داشت تا بتوان در جهت تقویت و سالم نگه داشتن آب و خاک کشور که سرمایه نسل‌های آینده کشور است گام برداشت.
وی برگزاری جلسات و هم‌اندیشی‌های علمی را ضمن معرفی توانمندی‌ها و استعدادها، فرصت مغتنمی جهت رفع موانع توسعه و رشد محصول ارزیابی کرد و اظهار داشت: با هماهنگی و اتخاذ روش‌ها و فناوری‌های نوین علمی و استفاده از نظرات اندیشمندان، اساتید و محققان سطح استان و کشور می‌توان قدم‌های مؤثری برای ارتقا کیفیت محصولات کشاورزی برداشت.
همچنین در این مراسم از تعدادی از محققان، نوآوران و پژوهشگران برتر استانی در بخش کشاورزی قدردانی به عمل آمد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول