اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگو با فارس:

دستگاه‌های نظارتی در قبال حرکات جریان انحرافی حساس باشند

خبرگزاری فارس: دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور، شورای نگهبان و وزارت اطلاعات در قبال شیوع استفاده از قدرت و ثروت از سوی جریان انحرافی، وظیفه‌ای خطیر و حساس دارند.

دستگاه‌های نظارتی در قبال حرکات جریان انحرافی حساس باشند
محمدنبی حبیبی در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اتهاماتی که از سوی اصلاح طلبان در مورد تأیید یا رد صلاحیت‌ها به شورای نگهبان وارد شده، این اتهامات را بی‌اساس دانست و اظهار داشت: برای این ادعا یک استدلال منطقی دارم.
وی توضیح داد: تفاوت ترکیب مجلس شورای اسلامی در دوره‌های مختلف وجود داشته است، مثلاً در دوره سوم مجلس غلبه با گروه‌های چپ آن زمان و اصلاح‌طلبان فعلی بود و اصولگراها در واقع در اقلیت بودند.
وی انتخابات چهارم مجلس شورای اسلامی را غلبه کامل جریان اصولگرایی بر اصلاح طلبان عنوان کرد و افزود: در دوره پنجم نیز ترکیبی از اصولگرایان و اصلاح طلبان مجلس را تشکیل می‌دادند و در مجلس ششم، مجلس با اکثریت قاطع در اختیار گروه‌های اصلاح طلب بود.
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه در دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی نیز غلبه نسبی با گروه‌های اصولگرا بود، تصریح کرد: همین تفاوت‌ها نشان می‌دهد که شورای نگهبان اصولاً جناحی و حزبی با اتهامات برخورد نمی‌کند و صرفاً صلاحیت‌ها را نگاه می‌کند و افراد از هر جناحی که باشند براساس اصول موجود عمل می‌کنند.
وی اضافه کرد: به همین دلیل ما اتهاماتی که از سوی اصلاح طلبان به شورای نگهبان وارد می‌شود را درست نمی‌دانیم.
حبیبی با طرح این سئوال که اگر در مجلس سوم و یا در مجلس ششم غلبه کامل با اصلاح طلبان بوده و تمام مجلس دست آنان بود، نامزدهای این گروه‌ها از کدام فیلتر گذشتند، گفت: مگر تأیید صلاحیت آنان جز از فیلتر شورای نگهبان صورت گرفته است.
وی ادامه داد: در همین انتخابات نهم هم، آنها همان اتهامات گذشته را می‌زنند و معتقدیم اتهامات بی‌اساس است و باید اصلاح طلبان به جای آنکه شورای نگهبان و افراد دیگری را متهم کنند، خوب است که در داخل خودشان مسائل را آسیب شناسی کنند.
دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی با طرح این مثال که در نخستین انتخابات شورای شهر تهران 15 نفر از 14 نفر عضو این شورا اصلاح طلب بوده که وارد شورای شهر شدند، تأکید کرد: با این وجود به خاطر بدرفتاری‌های آنان با خودشان و شهرداری که با نظر خودشان انتخاب کرده بودند، باعث شد تا در انتخابات دوم شورای شهر خودشان و حتی طرفدارانشان از آنان زده شوند.
وی اضافه کرد: بر همین اساس فضای غیرعادی برای انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی احساس نمی‌کنیم و لذا اصلاح طلبان از ماه‌ها قبل با روش چراغ خاموش و موتور روشن کار انتخاباتی می‌کنند و اخیراً هم گفته‌اند که ما انتخابات را تحریم نمی‌کنیم و معنای آن این است که اصلاح طلبان وارد انتخاب می‌شوند منتهی گفته‌اند فهرستی به نام اصلاح طلبان نخواهند داد.
حبیبی تصریح کرد: در اینجا هم من معتقدم و می‌دانم که کسی که به نام اصلاح طلبی وارد انتخابات شود، با سئوالات متعددی از سوی مردم انقلابی مواجهه می‌شود بنابراین اصلاح طلبان منصرف شده و از ارائه لیست با نام اصلاح طلبی خودداری کرده‌اند.
وی در عین حال خاطرنشان کرد: البته وجود یک انتخابات پرشور همراه با وجود سلیقه‌های مختلف در کنار یکدیگر است.
 
* احتمال استفاده گروه‌های انحرافی از کانون‌های قدرت و ثروت در انتخابات
دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی در پاسخ به سئوالی در مورد برنامه جریان انحرافی برای انتخابات اظهار داشت: به نظر می‌رسد اولاً گروه‌های انحرافی برخلاف تکذیب‌های مکرری که طرفدارانشان و اعضایشان از جمله در روزنامه ایران ارائه می‌دهند، وجود دارند.
وی با اشاره به اینکه علامت‌های مشخصی وجود داشته که ما به چه دلیل آن را گروه انحرافی می‌گوییم، تصریح کرد: تا آنجا که شنیده و دیده‌ایم، استفاده از منابع ثروت و قدرت جزو لوازمی است که این گروه آن را به کار گرفته‌اند که بر این اعتقادیم که بازرسی کل کشور، شورای نگهبان، وزارت اطلاعات با توجه به شیوع استفاده گروه انحرافی از قدرت و ثروت، یک وظیفه حساس دارند.
دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: احزاب کشور در این ارتباط وظیفه‌ای برای جستجو و رسیدگی به این موضوعات نداشته و ما دستگاه‌هایی داریم که بازرسی‌های گوناگونی را راجع به این موضوع انجام می‌دهند.
وی احتمال استفاده گروه انحرافی از قدرت و ثروت برای تحقق اهداف خود را احتمالی قوی دانست و از دستگاه‌های ذی‌ربط خواست که برای بررسی این موضوع قاطعانه اقدام کنند.
حبیبی با اشاره به نقش مجلس شورای اسلامی برای نظارت بر فعالیت دستگاه‌ها، دولت و جریان‌های ناسالم، تصریح کرد: مجلس هم از طریق قدرت نظارتی و هم سازمان بازرسی و اطلاعات پیگیری‌های لازم را در مورد گروه انحرافی داشته باشد.
 
* جبهه متحد اصولگرایان موفق‌ترین جبهه برای وحدت است
دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه در پاسخ به سئوالی در مورد نقش و محوریت جبهه متحد اصولگرایان برای انتخابات مجلس گفت: جبهه متحد اصولگرایان برای وحدت هر چه بیشتر اصولگرایان در حال حاضر بین سایر محورها که برای احزاب اصولگرا وجود دارد، موفق‌ترین جبهه است.
وی افزود: با این وجود اطلاع داریم که برخی از اصولگرایان و تشکل‌های اصولگرا به این جبهه نپیوسته‌اند.
وی ادامه داد: من هم یک درجه بالایی برای متقن بودن محوریت جامعتین در جبهه متحد قائل هستم و هم اینکه معتقدم اصولگرایان با سلیقه‌های مختلف تا به حال توانسته‌اند زیر چتر روحانیت وارد عرصه شده و قطعاً جبهه متحد قدرت به وحدت رساندن قاطبه اصولگرایان را برای انتخابات خواهد داشت.
حبیبی ضمن دعوت از گروه‌های اصولگرایانی که تاکنون به جبهه متحد نپیوسته‌اند، اظهار داشت: دعوت صمیمانه و برادرانه از این دسته از اصولگرایان برای پیوستن به جبهه متحد اصولگرایان داشته و این دعوت صمیمانه به این دلیل است که ما هیچ محوری متقن‌تر از جامعتین برای محوریت اصولگرایان نمی‌پسندیم و برای انتخابات مجلس، جامعتین محور کاری اصولگرایان است.
 
* تا 10 روز آینده جبهه متحد اصولگرایان راه‌اندازی می‌شود
دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی همچنین از معرفی شوراهای استانی جبهه متحد اصولگرایان و راه‌اندازی جبهه متحد در استان‌های مختلف کشور خبر داد.
وی با بیان اینکه شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان خراسان شمالی به عنوان نخستین استان معرفی شد، افزود: بر همین اساس‌ کشور تا 10 روز آینده زیر چتر جبهه متحد اصولگرایان قرار خواهد گرفت و این تشکل در تمام استان‌ها راه‌اندازی می‌شود.
 
*بررسی لیست کاندیداهای جبهه متحد اصولگرایان بعد از نام‌نویسی مجلس  
حبیبی همچنین درباره زمان مشخص شدن لیست مورد حمایت جبهه متحد اصولگرایان در استان‌ها اظهار داشت:‌ بعد از پایان دوره نام نویسی یکی از وظایف اصلی شوراهای شهرستانی و استانی و همچنین مرکزی جبهه متحد اصولگرایان، انتخاب افرادی است که به عنوان نامزد جبهه متحد اصولگرایان انتخاب خواهند شد که بلافاصله بعد از نام‌نویسی‌ها سوابق افراد مدنظر جبهه متحد بعد از بررسی مشخص خواهد شد.
وی همچنین راهبرد مؤتلفه اسلامی در انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی را وحدت اصولگرایان عنوان کرد و گفت:‌ ما همان‌طور که از قبل اعلام کردیم نامزدهایی که در نهایت مورد تأیید جبهه متحد اصولگرایان باشند، اعم از افرادی که مورد نظر حزب مؤتلفه اسلامی بوده و یا نباشند، در هر صورت نامزد مؤتلفه اسلامی خواهند بود.
دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی بیان داشت: در این راستا ما هیچ فرد یا فهرست مستقلی را برای انتخابات معرفی نخواهیم کرد ولی ساز و کاری که پیش‌بینی کردیم این است که نظارت خود را به جبهه پیروان خط امام و رهبری که عضوش هستیم، می‌دهیم و جبهه پیروان خط امام و رهبری در استان‌های مختلف و مرکز نظر خودشان را به جبهه متحد اصولگرایان می‌دهند.
وی اضافه کرد: نهایتاً هر فهرستی که جبهه متحد اصولگرایان مورد تصویب قرار دهد هم مورد تأیید مؤتلفه و هم جبهه متحد اصولگرایان، خواهد بود.
نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در 12 اسفند امسال برگزار می‌شود.
انتهای پیام/و۱۰/م2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول