اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سه روز گذشته صورت گرفت

نام‌نویسی 10 داوطلب برای انتخابات مجلس نهم در زنجان

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان زنجان گفت: در سه روز گذشته 10 نفر در شهرستان زنجان برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی مجلس نهم نام‌نویسی‌ کرده‌‌اند.

نام‌نویسی 10 داوطلب برای انتخابات مجلس نهم در زنجان
عباس راشاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: امسال فرآیند شرکت در انتخابات با استقبال خوبی از سوی مردم شهرستان مواجه شده و تعداد شرکت کنندگان نسبت به دوره قبل افزایش یافته است.
وی با تاکید بر اینکه داوطلبان قبل از حضور در فرمانداری شرایط داوطلب شدن را به خوبی مطالعه کنند، خاطر نشان کرد: با وجود اعلام شرایط مشخص برای نامزد شدن در انتخابات باز هم افرادی که فاقد شرایط لازم هستند، برای نام‌نویسی به فرمانداری شهرستان زنجان مراجعه می‌کنند.
فرماندار شهرستان زنجان با پیش‌بینی اینکه این دوره تعداد بیشتری از افراد نسبت به دوره‌های قبل نام‌نویسی می‌کنند، ادامه داد: همچون دوره‌های گذشته افراد نام‌نویسی خود را به روزهای آخر موکول کرده‌اند.
وی با بیان اینکه مدارک برخی از افراد در سایر استان‌ها صادر شده و نیاز به بازبینی دارد، اضافه کرد: بهتر این است که این گونه افراد روزهای نخست اقدام به نام‌نویسی کنند، در غیر این صورت تا طی شدن مراحل استعلام مدارک، زمان نام‌نویسی به پایان می‌رسد.
راشاد در ادامه یادآور شد: در حال حاضر افرادی که در انتخابات نام‌نویسی کرده‌اند دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترا و سن بین 30 تا 75 سال هستند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر مدارک برخی از افراد ثبت‌نام شده در حال استعلام و در دست بررسی است، اضافه کرد: فقط نام‌نویسی 10 نفر از مراجعه کنندگان ثبت نهایی شده است.
فرماندار شهرستان زنجان در ادامه با اشاره به برخی از مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام داوطلبان یادآور شد: ارائه اصل کارت ملی و سه نسخه کپی تصویر از آن به صورت پشت و رو از جمله مدارک مورد نیاز است.
وی ارائه شناسنامه عکس‌دار به همراه سه نسخه کپی از همه صفحات و ارائه آخرین مدرک تحصیلی و سه نسخه کپی را نیز از دیگر مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام برای انتخابات مجلس عنوان کرد و افزود: داشتن حداقل مدرک تحصیلی فوق لیسانس و یا معادل آن بر اساس بند چهار ماده 28 الزامی است.
راشاد ارائه اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال در پست و مقام برای دارندگان مشاغل یاد شده در بندهای (الف) و (ب) ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را نیز از دیگر شرایط لازم برای نامزد شدن در انتخابات عنوان کرد.
وی ارائه اصل برگ پایان خدمت وظیفه عمومی و یا مدرک معتبر دال بر روشن بودن وضعیت خدمت وظیفه عمومی و سه کپی از آن را از دیگر شرایط لازم برای نامزد شدن در انتخابات مجلس برای آقایان عنوان کرد.
فرماندار شهرستان زنجان اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تابعیت جمهوری اسلامی ایران و ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت فقیه را نیز از دیگر شرایط لازم برای نمایندگی انتخابات عنوان کرد.
وی نداشتن سوء شهرت در حوزه قضائیه و سلامت جسمی در حد برخورداری از نعمت بینایی، شنوایی و گویایی را از جمله شرایط جسمانی لازم برای داوطلبی نمایندگی انتخابات اعلام کرد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول