اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات مازندران خبر داد

ثبت نام 11 نامزد انتخابات مجلس در مازندران/ عزل و نصبی نداریم

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: ‌تا پایان وقت اداری دیروز 11 نفر در ستاد انتخابات نام‌نویسی کردند.

ثبت نام 11 نامزد انتخابات مجلس در مازندران/ عزل و نصبی نداریم
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، هادی ابراهیمی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جمهوری اسلامی مبتنی بر مردم‌سالاری دینی است.
وی با بیان اینکه مردم سالاری دینی ریشه در اعتقادات ما دارد، تصریح کرد:‌ مردم سالار دینی مدلی جدید برای اجرای حکومت است.
رئیس ستاد انتخابات مازندران با اشاره به اینکه قانون اساسی، منبع غنی و فصل الخطاب است، ادامه داد: مردم‌سالاری دینی، دموکراسی صالحان است.
 
* انتخابات در کشور ما از مولفه‌های مشارکت سیاسی است

وی با بیان اینکه نهمین دوره انتخابات مجلس را پیش‌رو داریم، یادآور شد:‌ انتخابات در کشور ما از مولفه‌های مشارکت سیاسی است.
ابراهیمی با اشاره به اینکه انتخابات، شرط تحقق مردم‌سالاری انتخابات است، خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی زمینه مشارکت مردم در همه عرصه‌ها به ویژه عرصه سیاسی و فرآیند تصمیم‌گیری باز شده است.
وی با بیان اینکه مشارکت مردم در انتخابات از پشتوانه‌های جدی نظام است، گفت: تاکید مقام معظم رهبری هم برگزاری انتخابات سالم است.
ابراهیمی اظهار داشت:‌ در انتخابات 88 برخی نخبگان سیاسی سعی کردند شرایطی را رقم بزنند که با ایجاد شبهه در باورهای مردم، ذهن مردم را از نتایج انتخابات تغییر دهند.
وی با بیان اینکه دو تن از کاندیداهای شکست خورده هم سردمدار این جریان بودند، اضافه کرد:‌ دولت‌های غربی به ویژه آمریکا سعی کردند در این اغتشاشات سهیم باشند.
ابراهیمی با اشاره به اینکه در برگزاری انتخابات مجلس نهم باید به دنبال فرصت‌ها و چالش‌های احتمالی باشیم، یادآور شد: ‌رسانه‌ها چالش‌ها و فرصت‌های احتمالی را شناسایی و اطلاع‌رسانی کنند.
 
 * انتخابات نباید صرفا به گروه خاص مربوط باشد
وی با بیان اینکه انتخابات پیش‌رو بسیار مهم است، تصریح کرد:‌ این انتخابات در شرایطی برگزار می‌شود که جمهوری اسلامی با پیمودن مسیر مقاومت در برابر فشار نظام سلطه به یک قدرت برتر استراتژیک در منطقه تبدیل شده است.
ابراهیمی بیان داشت: به اعتقاد بسیاری کارشناسان و نخبگان بین الملل، جمهوری اسلامی در آستانه تبدیل شدن به یک قدرت موثر جهانی است.
وی با بیان اینکه همه باید در انتخابات شرکت کنند و انتخابات نباید صرفا به گروه خاص، مربوط باشد، گفت:‌ انتخابات ملاک خوبی رای توزیع قدرت است.
این مسئول با اشاره به تشکیل ستاد انتخابات استان در خرداد ماه سال جاری اظهار داشت: نام‌نویسی از نامزدهای نهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در 9 حوزه انتخابیه تنکابن، نوشهر، نور، آمل، بابلسر، بابل، قائمشهر، ساری و بهشهر انجام می‌شود.
ابراهیمی با بیان اینکه تا پایان وقت اداری دیروز، 11 نفر نام‌نویسی کردند، ادامه داد:‌ از این تعداد 9 نفر از بین آقایان و دو نفر از بانوان ثبت‌نام کردند که دارای میانگین سنی 40 سال و اغلب مشاغل آزاد، فرهنگی بازنشسته و پزشک هستند.
 
* مشکل خاصی نداریم
ابراهیمی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه پس از اتفاقات سال 88، استان تا چه اندازه آماده برگزاری انتخابات است، گفت:‌ مشکل خاصی نداریم.
وی در همین راستا اضافه کرد:‌ برای برگزاری انتخابات پرشور و قانون‌مند با مشارکت حداکثری مردم، کاملا آماده هستیم.
ابراهیمی با اشاره به اینکه در این مقطع بر رفع موارد غیرقابل پیش‌بینی که در انتخابات 88 اتفاق افتاد، تلاش داریم، بیان داشت: ‌در این مقطع از آمادگی کامل برخورداریم.
وی با بیان اینکه هجمه دشمنان و رسانه‌های بیگانه از ماه‌ها قبل برای مخدوش کردن فضای انتخابات آغاز شده است، خاطرنشان کرد: می‌خواهند حضور حداکثری مردم را کمرنگ جلوه داده و اینگونه بیان کنند که کسی در انتخابات شرکت نمی‌کند ولی می‌دانیم که همه شواهد حاکی از برگزاری انتخابات پرشور است که این از برکات انقلاب اسلامی است.
  
* برخورد با هرگونه تبلیغات زودهنگام
ابراهیمی با بیان اینکه با هرگونه تبلیغات زودهنگام نامزدها برخورد می‌کنیم، ادامه داد: امسال ستاد پیشگیری در قوه قضائیه شکل گرفته و کمیسیون ویژه‌ای هم در استانداری تشکیل شده است.
وی با اشاره به اینکه انتخابات، توزیع پول و سرمایه نیست که برخی تصور کنند با توزیع پول می‌توانند از مردم رای بگیرند، گفت: اینها شان مردم‌سالاری دینی را مخدوش می‌کنند.
ابراهیمی یادآور شد:‌ کسانی که بخواهند با تکیه بر مواضع قدرت و ثروت به مجلس راه پیدا کنند، شان حضور در مجلس را ندارند و مردم هم به آنها پاسخ "نه" می‌دهند.
وی گفت: ‌تخریب رقبا، ترور شخصیت و تبلیغات زودهنگام در تایید یا رد صلاحیت نامزدها موثر است.
رئیس ستاد انتخابات مازندران با بیان اینکه برخی کاندیداها با سیاه‌نمایی، سعی می‌کنند دستاوردهای نظام اسلامی را زیر سوال ببرند، بیان داشت:‌ در برخی شهرستان‌ها گزارش‌هایی داشتیم که این افراد از طرف فرمانداران فراخوانده شدند و تذکرات لازم به آنها اعلام شد.
 
* مدیران وظیفه ندارند در حمایت از یک کاندیدا فعالیت کنند
وی درباره فعالیت برخی مدیران دولتی در حمایت از کاندیداهای احتمالی، یادآور شد: با مدیرانی که بخواهند از امکانات و ظرفیت‌های دستگاه در حمایت از یک کاندیدا استفاده کنند، برخورد می‌شود و هیئت بازرسی انتخابات هم فعال است.
ابراهیمی با اشاره به اینکه برای مدیران تبیین کردیم که این موضوع در حوزه وظایف آنها نیست، بیان داشت: مدیران وظیفه ندارند در حمایت از یک کاندیدا فعالیت کنند و در این حوزه هیچ تعارفی نداریم.
وی با بیان اینکه انتخابات معطوف به قانون است، خاطرنشان کرد: تمام تلاش‌ها بر این است که انتخابات سالم برگزار شود و هرگونه آسیبی که ممکن است بر انتخابات وارد شود، پیشگیری کنیم.
ابراهیمی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر شائبه‌های فعالیت ارگان‌های نظامی در حمایت از برخی کاندیدها، اظهار داشت: گزارش خاصی از ورود مراکز نظامی به انتخابات نداشتیم و مسئولان این مراکز هم قطعا این موضوع را برنمی‌تابند.
 
* تایید و رد صلاحیت افراد در قانون تعریف شده است
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر تایید و رد صلاحیت نامزدها تصریح کرد: تایید و رد صلاحیت افراد مکانیزم خاصی دارد و ملاک ما در هیئت اجرایی، پیش‌داوری زودهنگام درباره تایید و یا رد صلاحیت افراد و گروه خاصی نیست.
ابراهیمی با بیان اینکه تایید و رد صلاحیت افراد در قانون تعریف شده، ادامه داد: اگر حقی از نامزدی ضایع شود هم می‌تواند از حقوق خود دفاع کند.
ابراهیمی درباره برخی عزل و نصب‌ها توسط نمایندگان، یادآور شد: عزل و نصب هیچ مدیری با نظر مستقیم نماینده مجلس همراه نیست.
  
* هیچ عزل و نصبی در استان نداریم

وی با اشاره به اینکه عزل و نصب‌ها توسط استانداری انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در آستانه انتخابات هیچ عزل و نصبی در استان نداریم.
ابراهیمی درباره تامین امنیت انتخابات بیان داشت: کمیته امنیت از کمیته‌های فعال ستاد انتخابات است و تلاش شده چالش‌های امنیتی استان رصد شود.
وی با بیان اینکه مشارکت‌های انتخاباتی، پیش شرط مشارکت سیاسی است، گفت: رسانه‌ها فرهنگ‌سازی درباره انتخابات را آغاز کنند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول