اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبر داد

پیشرفت 33 درصدی اجرای طرح‌های هادی در روستاهای زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به فعالیت‌های بنیاد در عمران و آبادانی روستاها گفت: در حال حاضر اجرای طرح هادی در روستاهای استان 33 پیشرفت فیزیکی دارد.

پیشرفت 33 درصدی اجرای طرح‌های هادی در روستاهای زنجان
احمد حاجی‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه طرح هادی در 200 روستای استان زنجان در حال اجراست، اظهار داشت: بر اساس اعتبارات ابلاغ شده، بنیاد مسکن اقدام به تهیه طرح هادی هر روستاها می‌کند.
وی افزود: تا پایان برنامه پنجم توسعه طرح هادی همه 747 روستایی که بالای 20 خانوار هستند تهیه خواهد شد، که تاکنون 80 درصد از این طرح‌ها تهیه و 33 درصد از آن نیز اجرا شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه در سال‌جاری در 26 روستای شهرستان زنجان، 29 روستای شهرستان خدابنده، هشت روستای شهرستان ماهنشان و در 10 روستای شهرستان ابهر طرح هادی روستایی اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: در هفت روستای شهرستان طارم، هفت روستای شهرستان ایجرود و در دو روستای شهرستان خرم‌دره نیز طرح هادی روستایی اجرا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در حال ‌حاضر نزدیک به 60 درصد از واحدهای مسکونی روستایی استان بهسازی و نوسازی شده‌ است، خاطر نشان کرد: خوشبختانه نزدیک به 10 درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های استان زنجان به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اختصاص یافته که این اعتبار نزدیک به 11 میلیارد تومان است.
حاجی‌زاده با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی در 90 روستای استان آغاز شده، یادآور شد: با اعتبارات ابلاغ شده اقدام به آغاز پروژه‌های عمرانی در 90 روستا شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خاطر نشان کرد: دفع آب‌های سطحی روستایی، زیر سازی و آسفالت و اجرای سنگ‌فرش از جمله طرح‌های اجرایی در روستاهاست.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در بهسازی و نوسازی روستاها به ایجاد فضای سبز و احداث پارک توجه ویژه شده است، گفت: میانگین پیشرفت پروژه‌های در دست احداث در روستاهای استان زنجان، نزدیک به 60 درصد است.
وی خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از 100 درصد اعتبارات ابلاغ شده برای احداث و بهسازی هشت هزار واحد مسکونی روستایی هزینه شده که بیش از 99 درصد از این روستاییان موفق به اخذ وام شده‌اند.
حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: با بروز حوادث غیر مترقبه در استان خانه‌های روستایی استان زنجان به دلیل اجرای طرح مقاوم‌سازی کمتر در معرض تخریب قرار می‌گیرند.
مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان ایجاد اشتغال پایدار را از دستاوردهای مسکن مهر در کشور عنوان کرد و گفت: با اجرای طرح مسکن مهر زمینه اشتغال زیادی در جامعه فراهم شده است.
وی یادآور شد: با احداث مسکن مهر در کشور منابع مالی روستاییان که در گذشته به صورت سرگردان و در بخش‌های غیر اقتصادی به کار گرفته می‌شد، اکنون ساماندهی شده و در امر تولید مسکن از این منابع استفاده می‌شود.
حاجی‌زاده سهمیه مقاوم سازی استان زنجان در سال‌جاری را 44 هزار واحد مسکونی اعلام کرد.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه با توجه به روند توسعه روستاهای استان در قالب اعتباراتی که برای دستگاه‌های مختلف به ویژه بخش مسکن روستایی در نظر گرفته شده مهاجرت معکوس روستاییان به سمت زادگاه خود قوت گرفته است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ثبت نام از متقاضیان برای بازگشت به روستاها و مهاجرت معکوس به دو صورت انفرادی و گروهی انجام می‌شود.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول