اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهداشت کمیته امداد کردستان خبر داد

حمایت کمیته امداد کردستان از 158 بیمار خاص

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهداشت و درمان امور بیمه‌ای کمیته امداد کردستان از حمایت این نهاد از 158 بیمار خاص در این استان خبر داد.

حمایت کمیته امداد کردستان از 158 بیمار خاص
فرخ ذره‌بینان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهارداشت: 67 بیماری پیوندی، 41 بیماری دیالیزی، چهار بیمار هموفیلی، دو بیمار تالاسمی و 43 بیمار ام اس در حال حاضر از حمایت های این نهاد بهره‌مند هستند.
وی به بهره مندی 186 بیمار خاص از خدمات بیمه‌ای و بیمه مکمل این نهاد در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 4 میلیارد و 339 میلیون و 309 هزار ریال به این افراد کمک شده است.
 
* پرداخت وام 20 میلیون ریالی به بیماران خاص

رئیس اداره بهداشت و درمان امور بیمه ای کمیته امداد کردستان از پرداخت وام 20 میلیونی به بیماران خاص زیر پوشش این نهاد خبر داد و افزود: بیماران خاص می توانند با ارائه مدارک که بیماری آنان را مشخص کند از مزایای وام 20 میلیون ریالی این نهاد بهره‌مند شوند.
به گفته وی، 80 درصد بیماران خاص زیر پوشش این نهاد در کردستان ساکن شهرستان‌های سنندج، سقز و مریوان هستند.
 
* حمایت 110 پزشک از 220 یتیم کردستانی

وی جذب پزشکان به منظور حمایت از ایتام زیر پوشش این نهاد را از دیگر برنامه‌های این نهاد برشمرد و تصریح کرد: در ماه مبارک امسال 110 پزشک برای حمایت از 220 کودک جذب شده است.
به گفته وی، در بحث تخفیف درمان نیز مبلغ 140 میلیون و 204 هزار ریال در طول سه ماه اول سال‌ جاری برای 382 نفر مددجو تخفیف گرفته شده است.
 
* بهره مندی 51 هزار مددجوی کردستانی از خدمات بیمه‌ای

رئیس اداره بهداشت و درمان امور بیمه‌ای کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان از  بهره‌مندی 51 هزار و 685 نفر مددجوی کردستانی از خدمات بیمه‌ای در این استان خبر داد.
ذره‌بینان تصریح کرد: در حال حاضر 316 مرکز درمانی در سراسر استان طرف قرارداد این نهاد مقدس هستند و به بیمه شدگان خدمات مختلف ارائه می‌دهند.
وی تعداد رکوردهای ثبت شده خدمات درمانی در رایانه در سال گذشته را 185 هزار و 827 رکورد عنوان کرد و ادامه داد: در سال گذشته میزان پرداختی کمک به رفع سوء تغذیه کودکان زیر شش سال در این استان یک‌هزار و 500 نفر با صرف اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 765 میلیون و 500 هزار ریال بوده است.
به گفته رئیس اداره بهداشت و درمان امور بیمه‌ای کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان، تعداد بازرسی های انجام شده از مراکز به صورت گروهی یا شورای مشترک بیمه‌ها در سال گذشته 432 مورد بوده است.
ذره‌بینان تعداد قراردادهای منعقد شده با مراکز درمانی را در سال گذشته 21 مورد برشمرد و افزود: تعداد قراردادهای لغو شده نیز در سال 89 ،32 مورد بوده است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته 106 کلاس بهداشتی برای مددجویان در سطح استان توسط این اداره برگزار شده است، خاطر نشان کرد: 3 هزار و 420 نفر مددجو در این کلاس‌ها شرکت و 74 میلیون و 200 هزار ریال اعتبار برای برگزاری این کلاس‌ها هزینه شده است.
انتهای پیام/صا10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول