اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون قرآن جامعه علمیه امیرالمومنین خبر داد:

برگزاری مسابقات حفظ قرآن در جامعه علمیه امیرالمومنین (ع)

خبرگزاری فارس: معاون قرآن جامعه علمیه امیرالمومنین (ع) از برگزاری مسابقات حفظ قرآن کریم و ترتیل‌خوانی در این حوزه علمیه خبر داد.

برگزاری مسابقات حفظ قرآن در جامعه علمیه امیرالمومنین (ع)
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، معاونت قرآن جامعه علمیه امیرالمؤمنین (ع) اقدام به برگزاری مسابقات حفظ قرآن کریم و ترتیل‌خوانی برای طلاب این حوزه علمیه می‌کند.
معاون قرآن جامعه علمیه امیرالمؤمنین (ع) در این ارتباط در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران در توضیح برگزاری مسابقات حفظ قرآن کریم و ترتیل خوانی اظهار داشت: مسابقه ترتیل‌خوانی این هفته و مسابقه حفظ قرآن کریم هفته آینده برای طلاب جامعه علمیه امیرالمومنین (ع) که واجد شرایط و مهارت در سطح روخوانی، روان‌خوانی و تجوید مقدماتی باشند، برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی محمدی در ادامه افزود: داور مسابقه ترتیل‌خوانی، قاری و داور بین‌المللی قرآن کریم، سعید طوسی و داوران مسابقه حفظ قرآن حجت الاسلام و المسلمین سید موسی موسوی و اینجانب هستیم.
وی در تبیین اهداف برگزاری این مسابقات، ترویج انس بیشتر با قرآن کریم را هدف اصلی این مسابقات عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه روایات زیادی در مورد اهمیت حفظ قرآن کریم وارد شده است و همچنین مقام معظم رهبری عنایت ویژه‌ای به حفظ دارند، به طوری که پرداختن به حفظ قرآن را امری ضروری دانستند، این مدرسه نیز برای تحقق این هدف مهم و ترغیب و تشویق طلاب جوان به این عمل شایسته و خداپسندانه اقدام به برگزاری مسابقات حفظ کرده است.
معاون قرآن جامعه علمیه امیرالمومنین (ع) در پایان با اشاره به حدیث«لِکُلِّ شیءٍ حِلیَةٌ و حِلیَةُ القرآنِ الصوتُ الحَسَن» در تبیین هدف مسابقه ترتیل‌خوانی اظهار داشت: هدف از برگزاری مسابقه ترتیل‌خوانی، تشویق و ترغیب طلاب به تلاوت احسن است یعنی تلاوتی که نکات ترتیل در آن رعایت شود و از صوت و لحن مناسبی برخوردار باشد، همانطور که در روایت داریم «برای هر چیزی زیبایی‌ای وجود دارد و زیبایی قرآن صوت نیکو است و همچنین در روایت دیگر آمده است« إقرَءوا القُرآنَ بِاَلحانِها و أصواتها» یعنی قرآن را با صوت و لحن خودش بخوانید و بر این اساس مسابقه ترتیل قرآن کریم برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول