اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون خبر داد:

سهمیه ۲۹۰ نفری بردخون در نهضت حفظ قرآن

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون گفت: سهمیه بردخون در نهضت حفظ قرآن 292 نفر تعیین شده و شاهد استقبال چشمگیری از سوی جوانان این شهر هستیم.

سهمیه ۲۹۰ نفری بردخون در نهضت حفظ قرآن
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حسین مصلحی‌پور سه‌شنبه شب در همایش منطقه‌ای حافظان قرآن با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار داشت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند باید 10میلیون حافظ قرآن در کشور داشته باشیم، نهضت حفظ قرآن در وزارت آموزش و پرورش آغاز شد که دو میلیون حافظ قرآن را در برنامه دارد و سهم منطقه بردخون 283نفر دانش‌آموز و 9 فرهنگی تعیین شده که استقبال بسیار بیشتر از آن بوده است.
وی افزود: امروز نیاز است حافظان و قاریان با بصیرت داشته باشیم و تاریخ نشان می‌دهد مسلمانان حافظ و قاری در دوره پیامبر و ائمه نیز حضور داشته‌اند ولی آگاهی و شناختی نداشته‌اند زیرا اگر آنان راه و امام را می‌شناختند هرگز حوادث ناگوار پیش نمی‌آمد و به دلیل اینکه بصیرت نداشتند فریب خوردند.
رئیس آموزش و پرورش بردخون اضافه کرد: امروز جوانان زیر پرچم ولایت و با بهره گرفتن از آیات روحبخش وحی رو به قله‌های ترقی حرکت می‌کنند و موجب افتخار ایران اسلامی می‌شوند.
 وی ادامه داد: بیداری اسلامی در دنیا برخاسته از انقلاب اسلامی و جوانان بصیر ماست که از قرآن الهام گرفته‌اند و انقلاب را به دنیا صادر کرده‌اند.
در ادامه سید قاسم حسینی حافظ کل قرآن از شهرستان دشتی پیرامون چگونگی حفظ قرآن سخن گفت و افزود: حفظ قرآن اگر برای تقرب خدا باشد بسیار آسان می‌شود و در این راه باید از خدا کمک گرفت.
وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی دقیق، روخوانی صحیح، استفاده از وسائل کمک آموزشی، پشتکار، نظم در کار و مباحثه می‌تواند در این امر کمک کند، همچنین با وضو بودن و دوری از گناهان، امضای میثاق نامه، داشتن استاد و راهنما ما را برای حفظ بهتر یاری می‌دهد.
حسینی افزود: نیاز است با شناسایی دانش‌آموزان مستعد، ایجاد بانک اطلاعاتی، به کارگیری مربیان آموزش دیده، توجه به کیفیت کار، دعوت از حافظان بین‌المللی، توجیه اولیا و دادن هدیه معنوی به جای هدیه مادی بر تعداد حافظان قرآن در منطقه اضافه کرد.
در ادامه امین صابری 10ساله، فاطمه مزارعی14ساله، ام البنین قایدی 9 ساله و فاطمه زهرا محمدی چهار ساله حافظان چندین جزء قرآن، در این برنامه به قرائت آیات نورانی قرآن به صورت حفظ پرداختند.
همایش منطقه‌ای حافظان قرآن با حضور مسئولان بخش، فرهنگیان و دانش‌آموزان منطقه بردخون در سالن شهید قایدی کانون فرهنگی تربیتی شهید نامدار برگزار شد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول