اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

شرط حضور مؤثر بانوان در صحنه‌های مدیریتی خودباوری است

خبرگزاری فارس: مشاور استاندار و مدیرکل روابط‌عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد شرط اصلی حضور مؤثر بانوان در صحنه‌های مدیریتی را خودباوری دانست.

شرط حضور مؤثر بانوان در صحنه‌های مدیریتی خودباوری است
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید محمود رادمنش شامگاه دوشنبه در جمع برخی بانوان نخبه بسیجی استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: شرط حضور فعال زنان در امور عرصه‌های سیاسی و اجتماعی کشور به منظور توسعه و ارتقای مدیریتی نظام و این استان، خودباوری است
مشاور استاندار و مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری کهگیلویه و بویراحمد، افزود: حضور زنان در صحنه‌های مختلف در کنار سایر اقشار جامعه از نیازهای نظام جمهوری اسلامی برای شکست هیمنه دشمنان است.
وی با اشاره به اینکه زنان در اسلام به‌عنوان تربیت کنندگان جامعه هستند، گفت: برای داشتن اجتماعی سالم باید دختران را از دوران کودکی با تکیه بر آموزش پایه‌ای تا دوران دانشگاه برای ایجاد زندگی مشترک و موانع پرورش دهیم.
رادمنش ادامه داد: بسیاری از زندگی‌ها که به شکست و نافرجامی می‌انجامد از آموزش و پرورش نادرست در زندگی خانواده‌ها نشات می‌گیرد که باید با ارائه آموزش‌های لازم از آن پیشگیری کرد.
 وی حضور بانوان را مهم‌ترین رکن تشکیل و موفقیت نظام عنوان کرد و گفت: بانوان با تربیت جوانان تنومند و پر از اعتقادات قلبی و فرستادن آنان به جبهه‌ها، ‌عرصه‌های مقاومت و ایثار و علم اندوزی توانستند نقش خود را به بهترین نحو در انقلاب اسلامی ایفا کنند. 
وی ابراز داشت: با توجه به نزدیکی دور نهم انتخابات مجلس شورای اسلامی، زنان باید برای حضور حداکثری در این انتخابات خود را آماده کنند و از هم اکنون اذهان عمومی را برای حضور در رای‌گیری و انتخاب افراد اصلح و شایسته آماده کنیم.
مشاور استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به لزوم تغییر نگرش در حوزه زنان و خانواده تصریح کرد: در حال حاضر سه نوع نگرش در حوزه زنان و خانواده قابل بررسی است که نگرش اول نگاه محض به تهاجم فرهنگی و طراحی‌های دشمن در این حوزه است.
وی گفت: نگرش دوم حضور در دنیایی جدید، شرایطی جدید، اندیشه جدید، تعاملات جدید و اقتضائات متفاوت است که باعث تغییر فاکتورهای زندگی و حضور زنان در جامعه و خانواده می‌شود و نگرش سوم نگاه تلفیقی از دو دیدگاه قبلی است که به وجود هر دو عامل در جامعه فعلی اشاره دارد.
رادمنش گفت: امروزه حضور زنان در اجتماع به لحاظ بهره‌وری جامعه از توانمندی‌های آنان و نیز بهره‌مندی زنان از امکانات متنوع جامعه امری مسلم و پذیرفتنی است، تا حدی که حضور و مشارکت واقعی آنان به عنوان نیمی از منابع انسانی برای تحقق جامعه مدنی و نیز تسریع در فرآیند توسعه و تحقق عدالت اجتماعی امری ضروری است.
وی افزود: اهمیت توسعه در جهت تعالی انسان‌ها و کاهش نابرابری‌ها و ایجاد عدالت اجتماعی بر هیچ کس پوشیده نیست.
وی تصریح کرد: از این رو با توجه به همه جانبه بودن مفهوم توسعه، هنگامی روند توسعه سیر مطلوب را در جهان طی می‌کند که به گونه‌ای باشد که ضمن حفظ و تقویت شئون انسانی و تحکیم جایگاه زن در خانواده، زمینه شکوفایی ابتکار و خلاقیت و پیشرفت را برای آنان ایجاد و امکان ارتقای فرهنگی و مشارکت سازنده و گسترده زنان را در تصمیم‌گیری‌ها و پست‌های مدیریتی فراهم آورد.  
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول