اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خدابنده خبر داد

تولید 50 درصد کلزای استان زنجان در خدابنده

خبرگزاری فارس: فرماندار خدابنده گفت: مقام نخست کشوری در زمینه تولید کلزا با 50 درصد از توانمندی‌های شهرستان خدابنده محسوب می‌شود.

تولید 50 درصد کلزای استان زنجان در خدابنده
نورالدین رفیعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: وجود رودخانه‌های دائمی و فصلی متعدد برای تبدیل اراضی دیم به اراضی آبی، بهره‌مندی از موقعیت مکانی و جغرافیایی به عنوان گلو‌گاه متصل‌کننده سه استان کردستان، همدان و قزوین به شهرستان، داشتن مقام نخست کشوری در زمینه تولید کلزا با 50 درصد از توانمندی‌های شهرستان خدابنده محسوب می‌شود.
وی از تولید 35 درصد کل تولید زراعی استان در شهرستان خدابنده خبر داد و افزود: تولید 60 درصد گندم و 50 درصد سیب زمینی و کلزا از تولیدات زراعی شهرستان است.
فرماندار خدابنده تولید 45 هزار تن تولیدات دامی را از دیگر موفقیت‌های شهرستان عنوان کرد و افزود: این شهرستان 21 درصد تولید استان در زمینه تولیدات دامی را به خود اختصاص داده است.
وی تصریح کرد: تولیدات باغی شهرستان با 34 هزار تن با تولید 11 درصد استان رتبه سوم استان را دارد.
رفیعی خاطرنشان کرد: شهرستان خدابنده 439 هزار تن از تولیدات بخش کشاورزی استان را به خود اختصاص داده است که در این زمینه رتبه نخست را دارد.
‌وی از اجرای سیستم آبیاری تحت فشار به مساحت  5 هزار و 400 هکتار در این شهرستان خبر داد و بیان داشت: 56 درصد سیستم آبیاری استان در شهرستان خدابنده اجرا شده است.
فرماندار خدابنده بیان داشت: در اجرای اصل 44‌، هفت شرکت خدمات توسعه کشاورزی در شهرستان تأسیس و نزدیک به 90 نفر کارشناس در زمینه‌های زراعی‌، باغی و دامپروری مشغول به فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه جمعیت دامی این شهرستان در سال 1384، ‌553 هزار و 337 واحد دامی بود، افزود: شهرستان خدابنده از نظر جمعیت دامی رتبه دوم استان را دارد.
رفیعی با اشاره به تنوع مواد معدنی این شهرستان، یادآور شد: 12 معدن شامل مواد معدنی نمک به صورت صنعتی‌، نمک آبی به عنوان تنها نمک آبی فعال استان‌‌، باریتین، تراورتن‌، مرمریت‌، سنگ لاشه مواد اولیه سیمان شامل مارن آهکی و مارن رسی در شهرستان خدابنده فعال است.
وی گفت: معدن مارن آهکی و مارن رسی در سال 1385 به شرکت سیمان زنجان واگذار شده است که این فعالیت آینده خوبی را از نظر تولید مواد معدنی شامل ماده معدنی مارن آهکی، رسی و گچ در این شهرستان نوید می‌دهد‌.
فرماندار خدابنده خاطرنشان کرد: این شهرستان از نظر مواد معدنی توانمندی مطلوبی داشته و از موقعیت مناسبی در استان برخوردار است، به طوری که از نظر ذخایر معدنی معادن فعال، رتبه چهارم استان را به خود اختصاص داده است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول