اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سواد‌آموزی آموزش و پرورش اصفهان:

با‌سوادی در اصفهان 96 درصد افزایش یافته است

خبرگزاری فارس: معاون سواد‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: هم‌اکنون با‌سوادی در اصفهان 96 درصد افزایش یافته است و اصفهان به دنبال رشد با‌سوادی در میان مردم حرکت می‌کند.

با‌سوادی در اصفهان 96 درصد افزایش یافته است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد براتی ظهر امروز در آیین نکوداشت هفتم دی‌ماه به مناسبت سالروز تشکیل نهضت سواد‌آموزی، اظهار داشت: نهضت سواد‌آموزی به دنبال با‌سوادی افرادی است که بر اساس شرایط مختلف از تحصیل باز مانده‌اند.
وی با بیان اینکه رشد با‌سوادی به‌عنوان یک تکلیف و وظیفه دینی و شرعی محسوب می‌شود، اضافه کرد: صدور فرمان امام خمینی (ره) بیانگر اهمیت علم‌آموزی و ارتقای سطح دانش و آگاهی افراد است و جایگاه علمی کشور طی سال‌های گذشته به میزان بسیاری افزایش یافته است.
معاون سواد‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: جامعه اسلامی ایران و اصفهان به خود می‌بالد که با توجه به فرمان امام خمینی (ره) در طی 33 سال گذشته با‌سوادی را به صورت جدی دنبال کرده است.
وی به پیشرفت‌های اصفهان در راستای رشد با‌سوادان در سطح استان اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون درصد با‌سوادی در اصفهان 96 درصد افزایش یافته است و این استان به دنبال رشد با‌سوادی در میان مردم حرکت می‌کند.
براتی با اشاره به اینکه مسئولان باید با برنامه‌ریزی مناسب و در یک برنامه کوتاه مدت درصد با‌سوادی را در کشور به 100 درصد افزایش بدهند، تاکید کرد: سواد‌آموزی به‌عنوان یک جریان فرهنگی محسوب می‌شود و تحقق این موضوع به عنوان یک وظیفه و رسالت دینی و شرعی بر عهده تمام متولیان تعلیم و تربیت است.
وی به تغییرات ایجاد شده در این زمینه اشاره کرد و بیان داشت: قرار دادن گروه سنی 10 تا 49 سال آینده زیر پوشش این موضوع باید طی دو سال آینده محقق شود.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول