اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سواد‌آموزی ‌آموزش و پرورش ‌زنجان خبر داد

برگزاری همایش تجلیل از آموزشیاران برتر زنجان

خبرگزاری فارس: معاون سواد‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: همایش تجلیل از آموزشیاران برتر در استان زنجان برگزار می‌شود.

برگزاری همایش تجلیل از آموزشیاران برتر زنجان
غفار سرداری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: این همایش روز هفتم دی ماه سال‌جاری برگزار می‌شود.
وی با اشاره به برخی از شاخص‌های در نظر گرفته شده برای انتخاب آموزشیاران برتر یادآور شد: در این روز از 19 آموزشیار برتر استان زنجان تجلیل و قدردانی می شود.
معاون سوادآموزی استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه همه کارکنان آموزش و پرورش استان زنجان در صورت تمایل می‌توانند، به آموزش افراد بی‌سواد بپردازند، اضافه کرد: در ازای آموزش یک نفر بی‌سواد در سطح سواد آموزی 380 هزار تومان در مناطق روستایی و 300 هزار تومان در مناطق شهری به آموزشیار مربوط پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه آموزش سوادآموز‌ان فقط از طریق آموزشیاران صورت نمی‌گیرد و نهادها و موسسات غیردولتی نیز می‌توانند با عقد قرارداد نسبت به آموزش سوادآموز‌ان اقدام کنند.
سرداری یادآور شد: اطلاعات افراد شرکت کننده در نهضت در سیستم اطلاعاتی این سازمان ثبت می‌شود و سوابق افرادی که زیر پوشش آموزش توسط آموزشیاران یا به هر طریق توسط نهضت سوادآموزی آموزش دیده‌ و باسواد شده‌اند در صورت مراجعه دوباره اطلاعات آنها در سیستم این سازمان نمایان می‌شود.
وی با اشاره به اینکه افراد باسواد در منازل نیز می‌توانند اقدام به آموزش افراد بی‌سواد کنند، اضافه کرد: در صورتی که افراد بی‌سواد باشند و اطلاعات آنها در سیستم ثبت نشده باشد می‌توانند مورد آموزش قرار بگیرند.
معاون سواد‌آموزی استان زنجان ادامه داد: در صورتی که بی‌سوادی افراد مشخص شد این سازمان جلسه توجیهی برای فرد آموزش دهنده گذاشته می‌شود و وسایل لازم نیز به این فرد داده می‌شود و پس از تمام شدن دوره‌ها امتحان از فرد سوادآموز به عمل می‌آید و در صورتی که در امتحان مربوطه قبول شد، حق‌التدریس به فرد آموزش دهنده پرداخت می‌شود.
سرداری با بیان اینکه دوره‌های نهضت شامل سه مرحله است ادامه داد: دوره سوادآموزی که فرد در آن آموزش می‌بیند، دوره تحکیم نهضت شامل فعالیت‌هایی است که فرد دانسته‌های خود را مرور می‌کند و مرحله انتقال مرحله‌ای است که افراد پس از آموزش وارد مرحله بعدی که با توجه به نظام آموزشی جدید وارد دوره متوسطه می‌شوند.
‌وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر آموزش و پرورش افراد زیر 10 سال را زیر پوشش آموزش قرار می‌دهد و برنامه‌ریزی این سازمان برای افراد 10 تا 49 سال برنامه‌ریزی شده است.
سرداری متذکر شد: ‌نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شده و تاکنون موفقیت‌های زیادی را کسب کرده است.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ریشه‌کنی بی‌سوادی و اینکه باید بی‌سوادی به صفر برسد ابراز داشت: از اهداف مهم برنامه پنجم توسعه ریشه‌کنی بی‌سوادی است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول