اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در هلال ‌احمر کرمان:

فتنه‌گران با اسلام و ولایت ‌‌فقیه مشکل دارند

خبرگزاری فارس: مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان هلال ‌احمر استان کرمان گفت: در 9 دی خدا جریانات فتنه را رو کرد و مردم متوجه شدند که اصلا این مسائل سیاسی نیست و این جماعت فتنه‌گر با اسلام و ولایت‌‌ فقیه مشکل دارند.

فتنه‌گران با اسلام و ولایت ‌‌فقیه مشکل دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام حسن عامری پیش از ظهر امروز در همایش بزرگداشت زلزله بم‌ اظهار داشت: زلزله بم حادثه‌ای بود که به لحاظ سابقه تاریخی این شهر، کل جهان و ایران را تحت تأثیر خود قرار داد.
وی افزود: بم شهر فرهنگ و تمدن است و اگر این زلزله در نقطه دیگری از ایران به‌ وقوع می‌پیوست، مردم جهان و ایران اینگونه عکس‌العمل نشان نمی‌دادند.
عامری عنوان کرد: زلزله بم همه مردم جهان را ناراحت و نگران کرد، زیرا این شهر به لحاظ آثار تاریخی زیادی که در دل خود دارد و مهم‌ترین آنها قلعه بزرگ ارگ بم است و البته سخت‌تر از آن مصیبت از دست دادن انسان‌های شریفی بود که در این حادثه از بین رفتند.
وی اذعان کرد: تنها دلایلی که موجب شد مردم از سراسر دنیا به کمک آسیب دیدگان زلزله بم بشتابند، حس انسان دوستی، کرامت انسانی، محبت و ایثار و همت والای انسانی آنها بود.
وی بیان کرد: در میدان کمک‌رسانی به مصدومان و بازماندگان حوادث مختلف، سازمان هلال ‌احمر و امدادگران آن هستند که به کمک آسیب‌دیدگان می‌شتابند و ‌شب و روز خود را وقف کمک‌رسانی می‌کنند.
عامری بیان داشت: در زمان زلزله بم، امدادگرانی را داشتیم با وجود اینکه خانواده خود را از دست داده بودند، اما به کمک مصدومان و آسیب‌دیدگان می‌رفتند و این به دلیل چارچوب و ساختار انسانی هلال ‌احمر است.
وی افزود: حضور مسئولان کشوری‌ به ویژه مقام معظم رهبری که فرمودند «بم بهتر از اول باید با همت مردم و مسئولان ساخته شود»، موجب دلگرمی مردم شد و دلیل سربلند کردن قامت خم ‌شده بم در جامعه جهانی و ایرانی بود.
عامری خاطر‌نشان کرد: امیدواریم بازماندگان زلزله بم بتوانند این شهر را سربلند کنند و مانند نگینی درخشان در جهان بدرخشد.
 
* حاکمان کشورهای عربی ننگ اسلام هستند
وی با اشاره به در پیش بودن حماسه 9 دی تصریح کرد: در برنامه‌ها و ویژگی‌های جنگ نرم و سخت مشخصاتی نهفته است که باید مورد بررسی قرار گیرد.
عامری گفت: در جنگ سخت مواضع دشمن مشخص است و دشمن وحدت و انسجام ملی را هدف قرار می‌دهد، اما در جنگ نرم دشمن به ما لبخند می‌زند و از ما تعریف می‌کند.
وی عنوان کرد: در جنگ سخت اصل مهم، شناخت دشمن است، اما در جنگ نرم، نوع دشمنی باید‌ مورد شناسایی قرار گیرد، طی جنگ نرم تفکر و اندیشه‌ها افراد جامعه مورد هجوم قرار می‌گیرد.
عامری تصریح کرد: در سال 88 انتخاباتی را برگزار کردیم که نخستین انتخابات ما نبود و افرادی هم طبق قانون اساسی و صلاحدید شورای نگهبان کاندید شده بودند و لذا همه باید تبلیغات می‌کردند تا انتخابات به نقطه مطلوب برسد.
وی اذعان کرد: کشور ما هشت سال دولت اصلاحات را پشت سر گذاشته بود، دولتمردان با شعارهای آزادی، دموکراسی و جوان‌گرایی که شعارهای زیبایی بود، حرکت خود را آغاز کردند، اما در مسائل علمی و هسته‌ای پیشرفتی نداشتیم.
عامری گفت: در پیام حج سال جاری، رهبری از قول امام (ره) فرمودند «‌مادامی که نتوانیم قدرت خود را بالا ببریم، باید منتظر تهدیدات غرب و استکبار جهانی باشیم».
وی خاطرنشان کرد: استکبار جهانی منطق ندارد و برای جلوگیری از پیشرفت مسلمانان توطئه می‌کند و حتی حاضر هستند، فیلم‌های مستهجن را به رایگان در اختیار جوانان قرار دهند، اما فرمول‌های علمی را به هیچ عنوان منتشر نمی‌کنند.
عامری با اشاره به اینکه باید مسیر پیشرفت را خودمان هموار کنیم، اذعان کرد: دعا و پشتیبانی معنوی مردم، اصلی‌ترین عامل پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف است.
وی عنوان کرد: نهاد ریاست جمهوری دوران اصلاحات تمام اسرار محرمانه هسته‌ای کشور را به مؤسسه گالوپ آمریکا می‌فروخت.
عامری اظهار داشت: مسئولان ما از اول هم اعلام کرده بودند که نیاز به انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز داریم و ایران هیچگاه به دنبال جنگ و ساختن سلاح‌های اتمی نمی‌رود.
وی تصریح کرد: علمای ما بارها اعلام کرده‌اند که بمب هسته‌ای، افکار و اندیشه‌های ناب معنوی ما است.
عامری گفت: بیداری اسلامی که در منطقه شکل گرفته است، برگرفته از اندیشه‌های ناب امام راحل است.
عامری بیان کرد: مردم در کشورهای اسلامی بیدار شده‌اند و می‌دانند که برای پیشرفت و آزادی باید با طاغوت و استکبار مبارزه کنند.
وی خاطرنشان کرد: امروز حاکمان کشورهای اسلامی ننگ اسلام هستند و حاضر به گوش دادن به اعتراضات مردم نیستند و به صورت گسترده به مردم کشورهای خود خیانت می‌کنند.
عامری بیان کرد: باید از گذشته عبرت بگیریم و بدانیم چه عوامل و تجربه‌هایی موجب پیشرفت و ترقی اسلام شده است.
وی افزود: در 9 دی خدا جریانات فتنه را رو کرد و روز عاشورا که پرچم اباعبدالله‌الحسین (ع) را زیر پا قرار دادند و در حسینیه‌ها را شکستند، مردم متوجه شدند که اصلا این مسائل سیاسی نیست و این جماعت فتنه‌گر با اسلام و ولایت‌‌فقیه مشکل دارند.
عامری تصریح کرد: با رهنمودهای رهبری، مردم ما آگاه شدند و در 9 دی به صحنه آمدند و آن حماسه بزرگ را خلق کردند که اگر این آگاهی و تبلیغ صورت نمی‌گرفت، بسیاری از جوانان گمراه می‌شدند و به هیچ‌وجه هوشیار نمی‌شدند.
وی بیان کرد: به فرموده امام خمینی (ره) «در دین اسلام، برداشت از سیاست تدبیر در امور و هدایت جامعه به سوی صراط مستقیم است» و به همین دلیل در سیاست اسلامی حقه‌بازی و رانت‌خواری هیچ جایگاهی ندارد.
عامری افزود: امروز اگر شیعه پویا و فعال و رو به جلو حرکت می‌کند به دلیل تأسی از امام زمان (عج) است و ما به همه ابعاد اسلام احاطه داریم.
عامری ‌خاطرنشان کرد:‌ اسلام به ذات خود هیچ عیب و نقصی ندارد و هر مشکلی که وجود دارد، نتیجه تفسیر افراد ناوارد و ناشایست است.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول