اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 9 ماه سال جاری صورت گرفت

رشد 150 درصدی صادرات در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر گمرک زنجان گفت: میزان صادرات استان زنجان در 9 ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 150 درصد رشد دارد.

رشد 150 درصدی صادرات در زنجان
میر هاشم سید احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: جمع صادرات استان زنجان در 9 ماه سال جاری 173 میلیون دلار محاسبه شده است.
وی وزن کالاهای صادر شده در 9 ماه سال جاری را 71 هزار و 758 تن عنوان کرد و ادامه داد: صادرات استان زنجان از طریق گمرک از نظر وزنی نسبت به 9 ماه سال گذشته 110 درصد رشد داشته است.
مدیر گمرک زنجان با بیان اینکه عمده کالاهای صادر شده از طریق گمرک زنجان در 9 ماه سال جاری شامل شمش روی، آلومینیوم، سرب، سیم‌ و کابل، ترانسفورماتور و ... می‌شود، اظهار داشت: مقصد بیشتر کالاهای صادر شده از زنجان، ترکیه، عراق و ایتالیا است.
وی با بیان اینکه میزان واردات کالا از طریق گمرک زنجان در 9 ماه سال جاری 83 میلیون دلار برآورد شده است، گفت:  این میزان نسبت به مدت مشابه با سال گذشته 57 درصد رشد یافته است.
سید احمدی همچنین تصریح کرد: واردات کالا در 9 ماه سال جاری از نظر درآمد حاصل شده نسبت به 9 ماه سال گذشته از رشد 30 درصدی برخوردار است.
وی ماشین آلات خطوط تولید، مواد اولیه خطوط تولید را از جمله کالاهای وارد شده در 9 ماه سال جاری به استان زنجان برشمرد و ادامه داد: بیشتر کالاهای مورد نیاز از ترکیه، آلمان و سوئد وارد می‌شوند.
مدیر گمرک زنجان با اشاره به اینکه تعداد پرونده‌های قاچاق در 9 ماه سال جاری 471 فقره محسوب می‌شود، اضافه کرد: این پرونده‌ها از نظر ارزش 140 میلیارد ریال ارزش داشته‌اند.
وی با تاکید بر اینکه تعداد پرونده‌های قاچاق در 9 ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته 21 درصد کاهش داشته است، خاطر نشان کرد: این پرونده‌ها از نظر ارزشی شش درصد رشد دارند.
سید احمدی موبایل، لوازم جانبی موبایل، رسیور و تجهیزات ماهواره‌ای، لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی، داروهای غیر مجاز و مشروبات الکلی را از جمله کالاهایی برشمرد که از طریق قاچاق وارد استان می‌شود.
وی همچنین در بخشی از سخنان خود با تاکید بر اینکه شرایط استان زنجان در ماه آذر از نظر صادرات در سطح عالی قرار داشت، خاطر نشان کرد: میزان صادرات کالا در ماه آذر سال جاری 35 میلیون و 500 هزار دلار شد.
مدیر گمرک زنجان با بیان اینکه میانگین صادرات در سال گذشته 10 میلیون دلار بود، اضافه کرد: در ماه گذشته صادرات در استان زنجان با افزایش چشم‌گیری روبه‌رو بوده‌ است و در این زمینه رکورد جدیدی را کسب کرده است.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول