اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر گمرکات گیلان خبر داد

تشکیل 378 پرونده قاچاق در گمرکات گیلان

خبرگزاری فارس: ناظر گمرکات گیلان گفت: 378 فقره پرونده قاچاق با ارزشی بالغ بر 8 میلیارد تومان در گمرکات گیلان تشکیل شد.

تشکیل 378 پرونده قاچاق در گمرکات گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، محمد بهبودآهنی ظهر امروز در جلسه گمرکات استان با اشاره به تشکیل پرونده‌های قاچاق در گمرکات گیلان، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 378 فقره قاچاق با ارزش بالغ بر 8 میلیارد تومان در گمرکات بندر انزلی و آستارا تشکیل شد.
وی با بیان اینکه این پرونده‌ها از نظر تعداد 78 درصد و به لحاظ ارزش 17 درصد کاهش داشته است، تصریح کرد: 279 فقره از پرونده‌های متشکله مذکور با ارزش کمتر از 10 میلیون ریال، 66 فقره با ارزش 10 تا 100 میلیون ریال، 27 فقره با ارزش 100 میلیون تا یک میلیارد ریال و 6 پرونده نیز با ارزش بالغ بر یک میلیارد ریال بوده است.
ناظر گمرکات گیلان، 304 پرونده مذکور را با ارزش بالغ بر 16 میلیارد و 349 میلیون و 752 هزار ریال مربوط به گمرک آستارا و بقیه را متعلق به گمرک انزلی ذکر کرد.
وی، 66 درصد از کالاهای کشف شده را مربوط به پارچه، 19 درصد البسه، 9 درصد مشروبات الکلی، چهار درصد خودرو و دو درصد باقی‌مانده را مربوط به تخته، گوشی تلفن همراه، روغن مایع، چای، لامپ کم‌مصرف و لوازم آرایشی بهداشتی و شکلات عنوان کرد.
بهبودآهنی خاطرنشان کرد: گمرکات گیلان به عنوان مرزبان اقتصادی همواره تلاش کرده تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و استفاده بهینه از تجارب و تخصص کارکنان خود و همچنین بهره‌مندی از ابزارهای نوین کنترلی و برقراری دوره‌های آموزشی در زمینه مبارزه با قاچاق و تخلفات گمرکی به وظایف قانونی خود عمل کند.
وی پیشبرد برنامه‌های اقتصادی دولت و اجرای دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های ابلاغی از طرف گمرک ایران را مهم‌ترین وظایف قانونی گمرکات گیلان برشمرد.
 این مسئول یادآور شد: تقویت و استمرار این امور به یقین نقش مهمی در پیشبرد اهداف راهبردی تعیین شده و کاهش پدیده قاچاق دارد.
وی درباره وضعیت واردات کالا به گمرکات گیلان بیان داشت: در هشت ماهه نخست امسال 2 میلیارد و 639 میلیون و 515 هزار دلار کالا با وزن سه میلیون و 475 هزار و 156 تن از طریق گمرکات استان وارد کشور شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش شش درصد افزایش یافته است.
بهبودآهنی، آهن و ماشین‌آلات، چوب و وسایل برقی و محصولات شیمیایی را از جمله کالاهای وارداتی از کشورهای روسیه، قزاقستان و اوکراین به استان عنوان کرد.
وی به افزایش چهار درصدی ترانزیت خارجی از گمرکات گیلان اشاره کرد و یادآور شد: در مدت مذکور 345 هزار و 772 تن کالا به ارزش 351 میلیون و 990 هزار دلار از گیلان به کشورهای مقصد ترانزیت شد.
این مسئول، راه‌اندازی سیستم ارزش‌گذاری «تحت وب» در ستاد نظارت گمرکات استان را یکی از مهم‌ترین اقدام‌ها برشمرد و ابراز داشت: با توجه به اینکه گمرکات گیلان در چارچوب وظایف خود بر مبنای ارزش گمرکی، کالایی که وارد کشور می‌شود و به تعرفه کالا و حقوق ورودی مندرج در جدول کتاب مقررات صادرات و واردات و آیین‌نامه اجرایی آن از واردکنندگان حقوق ورودی اخذ می‌کند، سیستم یکپارچه ارزش‌گذاری «تحت وب» در گمرکات استان راه‌اندازی شده است.
وی، هدف از راه‌اندازی این سیستم را ایجاد بانک جامع اطلاعاتی ارزش‌ گمرکی، مقابله با کم اظهاری، جلوگیری از تضییع حقوق دولت، کاهش کسر دریافتی‌های بلاوصول و افزایش درآمدهای گمرکی عنوان کرد.
بهبودآهنی خاطرنشان کرد: در این طرح که برای اصلاح نظام ارزش‌گذاری کالا راه‌اندازی شده است، ارزش‌گذاری کالا طبق تعرفه‌های ارائه شده از طرف گمرک با همکاری یک شرکت خصوصی انجام شده و در اختیار گمرکات کشور و گیلان قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/صا10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول