اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت نهبندان:

گمرکات، حافظ مرزهای اقتصادی کشور هستند

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت نهبندان با بیان اینکه حافظ مرزهای اقتصادی کشور گمرکات هستند، گفت: مرزهای جغرافیایی که وسعت و اندازه فیزیکی آن مشخص است، مرزهای فرهنگی و مرزهای اقتصادی سه نوع مرز در کشور به شمار می‌رود.

گمرکات، حافظ مرزهای اقتصادی کشور هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نهبندان، رضا اردونی اظهار داشت: اما مرزهای فرهنگی و اقتصادی در کشور به طور فیزیکی شناخته شده نیستند و نمی‌شود گفت دشمن تا کجای این مرزها می‌تواند رسوخ پیدا کند و در راستای مبارزه با تهاجمات فرهنگی و هجمه اقتصادی دشمن که بحث قاچاق کالا و ارز است، باید تلاش همگانی داشته و کالای خارجی را مصرف نکنیم.
سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت نهبندان اذعان داشت: با این تلاش همگانی و رعایت قوانین مربوط به امور اقتصادی می‌توانیم جامعه مصرف‌گرای را به جامعه مولد و تولیدکننده مبدل سازیم.
اردونی با اشاره به اینکه بحث قاچاق کالا و ارز یکی از اهداف دشمن برای ضربه زدن به نظام اقتصادی کشور است، افزود: دشمن با ورود کالاها از مبادی غیر رسمی به داخل کشور سبب می‌شود تا تولیدات داخلی کشور تحت‌الشعاع و دچار رکود شود و از طرفی به دلیل عدم امکان استفاده از صرفه‌جویی‌های حاصل از مقیاس کالاهای داخلی بی‌کیفیت، قیمت‌ها غیر رقابتی و فرصت‌های اشتغال نیز از بین می‌رود.
وی اظهار داشت: بیشترین اشتغال‌‌ها در سطح دنیا از طریق بنگاه‌های اقتصادی فراهم می‌شود و اگر قاچاق کالا و ارز در کشورها باشد سبب عدم شکل گیری و تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی می‌شود و در نهایت اشتغال کاهش می‌یابد.
سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت نهبندان هدف دیگر دشمن از ورود کالاهای قاچاق به داخل کشور را اهداف سیاسی و مخرب مثل مواد مخدر عنوان کرد و گفت: دشمن با ترویج مواد مخدر درصدد از بین بردن نسل جوان و نظام اسلامی است.
اردونی اذعان داشت: دشمن با ترویج مواد مخدر به ویژه نوع صنعتی آن خواهان آن است که هویت، فرهنگ اسلامی و ارزش‌های دینی ملت را از بین برده و زمینه‌های ورود فرهنگ غرب را در جامعه اسلامی فراهم سازد و در اینجا نقش و رسالت مربیان، معلمان و فرهنگیان نظام آموزش و پرورش بیشتر نمود پیدا می‌کند.
وی نخستین تاثیر قاچاق کالا و ارز را مختل و مشکل‌دار کردن سیاست‌های اقتصادی کشور دانست و تصریح کرد: وقتی قاچاق کالا وجود داشته باشد سرمایه‌گذاری‌ها به جای اینکه در بازار کار باشد به سمت مسکن و خدمات گرایش می‌یابد و این مهم زمینه تورم، افزایش قیمت‌ها و کاهش اشتغال را فراهم می‌آورد.
سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت نهبندان یادآور شد: هرگونه ورود و خروج دلار به صورت غیر رسمی در کشور را به عنوان قاچاق ارز می‌شناسند و در مرز افغانستان که شهرستان نهبندان در مجاورت آن قرار دارد حجم قاچاق ارز نسبت به سایر نقاط کشور کمتر است.
اردونی با بیان اینکه قاچاق کالا و ارز صدمات و خسارات جبران‌ناپذیری را به اقتصاد کشور وارد می‌آورد، افزود: اگر فرهنگ‌سازی درست و مردم را نسبت به عدم استفاده از کالای خارجی آگاه نسازیم این سیکل بیمار همچنان در جامعه جاری و باقی می‌ماند.
وی با بیان اینکه قاچاق میلیاردها کالای یارانه‌ای به خارج کشور ضربه سنگینی به اقتصاد کشور وارد می‌کند،جلوگیری از قاچاق این‌گونه کالاها را خواستار شد.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول