اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

قانون جدید گمرکات نقشی مهم در توسعه جنوب دارد / قدر هدفمندی یارانه‌ها را باید دانست

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان با اشاره به اجرای گام به گام مراحل طرح تحول اقتصادی به ایجاد تغییرات در نظام گمرکی کشور اشاره و اظهار داشت: اجرای قانون جدید گمرکات نقشی مهم در توسعه اقتصادی و سواحل جنوبی کشور دارد.

قانون جدید گمرکات نقشی مهم در توسعه جنوب دارد / قدر هدفمندی یارانه‌ها را باید دانست
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی ظهر امروز در نخستین نشست خبری خود از زمان تصدیش بر پست استانداری هرمزگان که به تشریح دستاوردهای طرح هدفمندی یارانه‌ها اختصاص داشت، با اشاره به اهداف کلان این طرح گفت: اجرای طرح در قدم نخست سبب اصلاح الگوی مصرف شده است.
به گفته وی کشور توانسته است با استفاده از فرصت به وجود‌ آمده متاثر از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، دستاوردهای خوبی را در عرصه صرفه‌جویی سوخت و صیانت از ذخایر و منابع ملی داشته باشد.
وی ادامه داد: در گذشته 10 درصد افراد برخوردار جامعه، 32 درصد یارانه‌ها را مصرف می‌کردند و این در حالی بود که 10 درصد قشر پائین جامعه (از نظر اقتصادی) تنها از یک درصد یارانه‌ها استفاده می‌کردند.
استاندار هرمزگان ابراز داشت: بهره‌مند شدن یکسان مردم کشور از یارانه‌ها گامی مهم به سمت توسعه عدالت هر چه بیشتر است.
عزیزی همچنین یادآور شد: اجرای مراحل بعدی طرح تحول اقتصادی باید به سمت و سوی تکمیل چرخه‌ای حرکت کند که در ابتدای آن هدفمندسازی یارانه‌هاست.
وی با اشاره به وضعیت اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها در هرمزگان افزود: در استان نیز تاکنون اطلاعات اقتصادی 91 درصد مردم جمع‌آوری شده است.
به گفته استاندار هرمزگان یک میلیون و 371 هزار و 960 نفر از ساکنان این استان طی یک سال اخیر از یارانه‌های نقدی برخوردار شده‌اند.
وی ادامه داد: از ابتدای طرح هدفمندی یارانه‌ها تاکنون اعتباری معادل شش هزار و 356 میلیارد ریال در راستای تامین یارانه‌های نقدی تعداد افراد مذکور در هرمزگان اختصاص و تامین شده است.
استاندار هرمزگان ادامه داد: در پی اجرای طرح تحول اقتصادی در هرمزگان به عنوان نمونه مصرف بنزین از 2.3 میلیون لیتر در روز طی سال قبل از اجرای طرح به 1.7 میلیون لیتر طی سال اخیر رسیده است.
وی ادامه داد: آمار نشان از کاهش 26 درصدی مصرف بنزین در استان طی مقطع پس از اجرای طرح تحول اقتصادی و هدفمندی یارانه‌ها دارد.
استاندار هرمزگان گفت: در بخش نفتگاز (گازوئیل) نیز مصرف استان از 6.1 میلیون لیتر در سال به 4.8 میلیون لیتر رسیده که در این بخش نیز کاهش 21 درصدی را شاهد هستیم.
عزیزی گفت: مصرف نفت کوره نیز در استان در مقاطع زمانی یاد شده از یک میلیون لیتر در سال به 270 هزار لیتر کاهش یافته است.
استاندار هرمزگان یکی از دلایل کاهش 11 درصدی قاچاق سوخت از مرزهای استان به کشورهای خارجی را نیز اجرای طرح‌های مذکور عنوان کرد.
نماینده عالی دولت همچنین از کاهش 10 درصدی سرانه مصرف برق در هرمزگان در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه خبر داد.
عزیزی اضافه کرد: در بخش آب نیز با وجود اینکه تعداد مشترکان به 206 هزار مشترک در مقطع قبل از اجرای طرح هدفمندی به 299 هزار مشترک در حال حاضر رسیده است شاهد کاهش 17 درصدی مصرف هستیم.
استاندار هرمزگان بیان داشت: در مقاطع یاد شده مصرف آرد در استان که برابر با 14 هزار و 500 تن بوده و به هفت هزار تن رسیده نیز با کاهش 52 درصدی روبرو شده است.
وی یادآور شد: مصرف گندم نیز در این مدت از 18 هزار تن به 9 هزار تن رسیده است.
عزیزی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس با اشاره به تصویب قانون جدید گمرکات در مجلس ابراز داشت: بی‌گمان اجرای این قانون می‌تواند نقش مهمی را در اقتصاد کشور داشته باشد.
وی اضافه کرد: دولت سعی در اجرای گام به گام تمام مراحل طرح تحول اقتصادی دارد که در این راستا تغییرات مهمی در بخش گمرکی و نظام پولی و مالی کشور رخ خواهد داد.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول