اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی ویژه شرق تهران خبر داد

دستگیری سه اخاذ مامور نما در ورامین

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی ویژه شرق تهران گفت: ماموران انتظامی شرق تهران در اقدامی پلیسی سه متهم را که در پوشش مامور نیروی انتظامی از شهروندان ورامینی اخاذی می‌کردند، دستگیر کردند.

دستگیری سه اخاذ مامور نما در ورامین
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی فرماندهی ویژه انتظامی شرق استان تهران، سیروس فتحی از دستگیری سه اخاذ مامورنما در ورامین خبر داد و گفت: در پی مراجعه و شکایت تعدادی از شهروندان ورامین مبنی بر اینکه افرادی ملبس به لباس نیروی انتظامی با معرفی خود به عنوان مامور پلیس مبارزه با موادمخدر، اطلاعات یا آگاهی و با در دست داشتن تجهیزات پلیسی اقدام به بازرسی منزل و سرقت طلاجات و پول نقد کرده‌اند، بلافاصله موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت. 
فرمانده انتظامی ویژه شرق تهران افزود: مأموران با انجام کار وسیع اطلاعاتی متوجه شدند، سارقان هر بار حوالی ظهر با یک دستگاه خودرو تندرو سرقت‌ها را انجام داده که در این رابطه مشخصات ظاهری مجرمان جمع‌آوری و چهره فرضی آنان ترسیم شد. 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: پلیس با بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی و تجارب خود «طرح مهار» را در سطح حوزه استحفاظی به اجرا درآورد که در نهایت یک دستگاه خودرو پژو بدون پلاک با سه سرنشین در میدان بسیج شناسایی که ماموران بلافاصله دستور توقف خودرو را صادر کرده که سرنشینان خودرو بدون توجه به اخطار پلیس از محل متواری شدند.
این مقام مسئول ادامه داد: ماموران در یک عملیات تعقیب و گریز موفق شدند خودرو را متوقف و در بازرسی از آن، 2 عدد کپسول هوابرش کوچک، یک عدد میله برای باز کردن درب خودرو، یک عدد باتوم فنری، یک عدد اسپری اشک آور کشف و سه سارق مأمور نما را دستگیر کردند. 
فتحی در ادامه با اشاره به انتقال متهمان به پلیس آگاهی شرق استان تهران گفت: تحقیقات ویژه ماموران از این متهمان که سابقه‌دار نیز هستند آغاز و سارقان در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی شده و سعی در کتمان حقیقت داشتند اما با ارائه شواهد و قرائن و مواجهه حضوری با مالباختگان لب به اعتراف گشوده و به 15 فقره سرقت با عنوان مأمور به ارزش تقریبی 750 میلیون ریال اقرار کردند.
فرمانده انتظامی ویژه شرق تهران در پایان با بیان اینکه برخی افراد سودجو و فرصت طلب در پوشش مامور به مردم مراجعه و به بهانه‌های مختلف اقدام به اخاذی و یا سرقت از آنها می‌کنند به شهروندان توصیه کرد: در صورتی که فرد یا افرادی به هر دلیلی به آنها مراجعه و خود را مامور معرفی و قصد بازرسی از منزل، محل کسب و یا خودرو آنها را دارند حتما از آنها کارت شناسائی درخواست کنند.
بر پایه این گزارش، متهمان پس از تحقیقات با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول