اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان خبر داد

دستگیری 8 نفر در حین حفاری غیر مجاز در ایجرود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: هشت نفر در یکی از روستاهای شهرستان ایجرود در حین حفاری غیر مجاز توسط یگان حفاظت استان زنجان دستگیر شدند.

دستگیری 8 نفر در حین حفاری غیر مجاز در ایجرود
یحیی نقی‌زاده محجوب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: بر اساس گزارشی از طرف انجمن‌های میراث فرهنگی استان زنجان مبنی بر حفاری غیر مجاز در یکی از روستاهای شهرستان ایجرود با تحقیقات و بررسی‌های لازم منطقه مورد نظر شناسایی شد.
وی به شناسایی منطقه مورد نظر توسط یگان حفاظت استان زنجان اشاره کرد و افزود: نیروهای یگان حفاظت با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با همکاری نیروی انتظامی استان در مکان مورد نظر کمین کرده و از حفاری غیر مجاز قاچاقچیان جلوگیری به عمل آوردند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با تاکید بر اینکه هشت نفر از حفاران غیر مجاز در این عملیات دستگیر و حفاری غیر مجاز آن‌ها توقیف شد، اضافه کرد: یک دستگاه فلزیاب تصویری و دو دستگاه خودرو نیز در این عملیات ویژه کشف و ضبط شد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر افراد متخلف به منظور رسیدگی به پرونده‌های آن‌ها به مراجع قانونی استان زنجان تحویل داده شده‌اند.
نقی‌زاده محجوب اظهار داشت: منطقه مورد نظر قاچاقچیان به منظور حفاری غیر مجاز غیر تاریخی اعلام شده است.
وی با بیان اینکه در طول 9 ماه سال جاری کشفیات اشیا و آثار تاریخی در حوزه میراث فرهنگی 800 درصد رشد داشته است، ادامه داد: تعداد کشفیات 9 ماهه سال جاری 304 مورد است که این رقم در مقایسه با سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با اشاره به اینکه در 9 ماه سال جاری 40 مورد جلوگیری از ساخت ‌و ساز غیر مجاز و 32 مورد دستگیری متهم در این زمینه صورت گرفته است، تصریح کرد: نظارت و سرکشی به آثار و محوطه‌های تاریخی نیز هشت هزار و 900 مورد گزارش شده است.
 وی با تاکید بر اینکه از اوایل سال جاری با تشکیل تیم ویژه عملیات موتوری و خودرویی، روزانه 40 تا 50 مورد سرکشی به محوطه‌ها و تپه‌های باستانی استان صورت می‌گیرد، اضافه کرد: جلوگیری از تجاوز به حریم محوطه‌های تاریخی در سال گذشته هفت مورد بوده که در 9 ماه امسال 23 مورد اعلام شده است.
نقی‌زاده محجوب با بیان اینکه همکاری نیروی انتظامی استان زنجان در این عملیات موفقیت‌آمیز شایان تقدیر است، ادامه داد: همکاری انجمن‌های میراث فرهنگی در این راستا و همکاری مردم در حفظ میراث گرانقدر تاریخی و فرهنگی خود نیز بسیار موثر بود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول