اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان خبر داد

دستگیری سارقان کتاب‌های خطی ۲۰۰ ساله

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: دو برادر که چند نسخه کتاب خطی نفیس ۲۰۰ ساله را از منزل یکی از شهروندان سرقت کرده بودند توسط کارآگاهان پایگاه غرب پلیس آگاهی اصفهان شناسایی و دستگیر شدند.

دستگیری سارقان کتاب‌های خطی ۲۰۰ ساله
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه اطلاع‌‌رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ حسین حسین‌زاده اظهار داشت: در پی دادخواهی شهروندی مبنی بر سرقت منزل وی در یکی از مناطق اصفهان و ربوده شدن تعدادی کتاب خطی با قدمت ۱۵۰ تا ۲۰۰سال خبر داد و موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پایگاه غرب این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: اکیپی مجرب از کارآگاهان مبارزه با سرقت مأمور رسیدگی به پرونده تشکیل شد و با بررسی شواهد و آثار به جا مانده از سارقان، سرنخ‌هایی به دست آوردند که آنها را به سارقان نزدیک کرد.
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در ادامه تصریح کرد: مأموران با بکارگیری اقدامات خاص پلیسی یکی از سارقان به نام «ساسان – ق» که از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار منزل بود، را شناسایی و در عملیاتی ویژه دستگیر کردند.
وی در ادامه با بیان اینکه در تحقیقات اولیه متهم به انجام سرقت با همدستی برادرش اقرار کرد، گفت: همدست وی نیز در یکی از استان‌های جنوبی کشور دستگیر و به اصفهان انتقال داده شده است.
حسین‌زاده اضافه کرد: در بازرسی از مخفیگاه سارقان اموال مسروقه شامل تعدادی کتاب خطی و بخشی از طلا و وجوه نقد سرقتی به ارزش تقریبی ۵۰۰ میلیون ریال کشف و ضبط شد.
وی با اشاره به اینکه اموال مسروقه کشف شده پس از طی مراحل قانونی تحویل مال‌باخته شد، بیان داشت: متهمان به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول