اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون استاندار چهارمحال و بختیاری؛

کارگاه پرورش قارچ خوراکی فارسان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: کارگاه پرورش قارچ خوراکی فارسان ظهر امروز با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری به بهره‌برداری رسید.

کارگاه پرورش قارچ خوراکی فارسان افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فارسان پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح این کارگاه تولیدی اظهار داشت: این کارگاه پرورش قارچ خوراکی با صرف 5 میلیارد و 600 میلیون ریال از محل تسهیلات بنگاه‌های زودبازده در این شهرستان افتتاح شد.
ابراهیم شیرانی افزود: با بهره‌برداری از این طرح زمینه اشتغال 20 نفر در این شهرستان فراهم شده است.
وی شهرستان فارسان را از جمله شهرستان‌های مستعد پرورش قارچ عنوان و خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت در پرورش قارچ بالاتر بودن هزینه سرمایشی نسبت به هزینه گرمایشی است و اقلیم سرد این شهرستان موجب کاهش هزینه سرمایشی و به تبع آن کاهش هزینه‌های تولید میشود.
شیرانی تصریح کرد: برهمین اساس تولید قارچ در این شهرستان دارای صرفه اقتصادی بوده و تولید‌کنندگان نیز از این محصول استقبال بیشتری کرده‌اند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فارسان با توجه به کیفیت و خاصیت قارچ گیاهی گفت: استفاده قارچ در سنین مختلف اثرات بسیار فراوانی بر کارکرد سیستم بدن دارد که بر همین اساس لازم است تا مردم بیش از پیش با آثار و فواید این گیاه آشنا شوند.
وی در ادامه از اجرای طرح‌های آبیاری نوین در این شهرستان خبر داد و گفت: اجرای سیستم آبیاری نوین در اراضی کشاورزی منجر به کاهش مصرف آب، افزایش بهره‎وری و افزایش تولید محصولات میشود.
شیرانی یادآور شد: مصرف بهینه آب در راستای افزایش سطح زیر کشت از دیگر اهدافی است که با اجرای این طرح دنبال میشود. 
وی اضافه کرد: مبارزه با خشکسالی و کاهش اثرات ناشی از کمبود آب و خشکسالی در این شهرستان از دیگر اهداف اجرایی این طرح است.
افتتاح دبیرستان علوم و معارف فارسان، بهره‌برداری از آبیاری بارانی تحت فشار جونقان و راستاب، طرح آبیاری قطره‌ای فیل‌آباد، بهره‌برداری از پروژه پرواربندی بره گوجان، تجهیز چاه و احداث شبکه برق چلیچه، تکمیل سربند زبرده خشکه رود، تکمیل کانال سربند شورای کران از دیگر پروژه‌هایی است که همزمان با هفته دولت در شهرستان فارسان بهره‌‎برداری می‎شود.
کارگاه پرورش قارچ خوراکی فارسان پیش ازظهر امروز با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری، فرماندار، مدیر جهاد کشاورزی و جمعی از مدیران شهرستان فارسان به بهره‌برداری رسید.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول