اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون شطرنج‌:

نگاه دولت به ورزش باز باشد

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون شطرنج گفت: نگاه دولت به ورزش از دوره‌های گذشته تاکنون نگاهی بسته بوده است که انتظار می‌رود با تشکیل وزارت ورزش این دیدگاه تغییر کند.

نگاه دولت به ورزش باز باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمدجعفر کامبوزیا ‌در مجمع سالانه هیئت شطرنج استان مرکزی اظهار کرد: ‌در سال‌های اخیر نگاه به مقوله ورزش نسبت به گذشته بهتر شده است، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.
وی با بیان اینکه با اعتبارات دولتی نمی‌توان به اهداف بزرگ ورزشی دست یافت، تصریح کرد: بر اساس قانون دولت باید به ورزش همگانی توجه کند که گام‌های ارزشمندی در این راستا برداشته شده است، اما دولت در بخش ورزش حرفه‌ای وظیفه‌ای بر دوش ندارد که در این زمینه باید هیئت‌های ورزشی با استفاده از منابع درآمدی برای پیشبرد اهداف برنامه‌ریزی کنند.
رئیس فدراسیون شطرنج کشور تاکید کرد: هیئت‌های ورزشی می‌توانند با اجرای برنامه‌های درآمدزا از جمله برگزاری کلاس‌های آموزشی، برگزاری مسابقات و فروش بلیت برای خود منبع درآمد کسب کنند و از این طریق برنامه‌های خود را پیش ببرند.
کامبوزیا ادامه داد: در سال جاری تنها 4 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار به فدراسیون شطرنج اختصاص یافت که بخش قابل توجهی از این مبلغ به خرید ساعت و سایر تجهیزات اختصاص یافت.
وی با اشاره به برگزاری مسابقات اپن شطرنج در استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه این مسابقات برای نخستین بار در استان برگزار می‌شد از سطح کیفی بسیار خوبی برخوردار بود.
مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز عنوان کرد: هیئت شطرنج در سال‌های اخیر درخشش بسیار خوبی داشته است که افزایش تعداد شطرنج‌بازان بین‌المللی به 50 نفر از مهم‌ترین این موفقیت‌ها به شمار می‌رود.
خسرو قمری افزود: شطرنج‌بازان این استان از توانایی‌های بسیار بالایی برخوردارند و در مسابقات مختلف عناوین با ارزشی را از آن خود کرده‌اند.
رئیس هیئت شطرنج استان مرکزی نیز ضمن ارائه گزارش عملکرد یک‌ساله هیئت‌ گفت: هم اکنون در شش شهر استان ورزشکاران استان دارای درجه بین المللی هستند که این افتخار بزرگی برای استان است.
کامران مدنی افزود: در حال حاضر 700 شطرنج‌باز، 161 داور، 151 مربی و 23 باشگاه فعال در رشته شطرنج در استان وجود دارد.
انتهای پیام/ج20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول