اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه پیام‌نور استان زنجان خبر داد:

اعلام آمادگی پیام‌نور زنجان برای میزبانی مسابقات شطرنج

خبرگزاری فارس: معاون دانشگاه پیام‌نور استان زنجان گفت: دانشگاه پیام‌نور استان زنجان آمادگی میزبانی مسابقات شطرنج را دارد.

اعلام آمادگی پیام‌نور زنجان برای میزبانی مسابقات شطرنج
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید سعید صفوی شامگاه سه‌شنبه در نخستین جلسه شورای تربیت‌بدنی دانشگاه پیام‌نور استان زنجان اظهار داشت: این مسابقات قرار است در دو بخش خواهران و برادران برگزار شود.
وی خاطر نشان کرد: دانشگاه پیام‌نور استان زنجان آمادگی لازم را در زمینه میزبانی مسابقات شطرنج سال آینده دارد.
معاون دانشگاه پیام‌نور استان زنجان پیش‌بینی کرد: در این مسابقات از هر استان کشور پنج ورزشکار، یک مربی و یک سرپرست در زنجان حضور دارد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر رشته تربیت‌بدنی در دانشگاه پیام‌نور استان زنجان وجود دارد، ادامه داد: باید اقدامات لازم در زمینه جذب هیئت علمی در رشته تربیت‌بدنی در این دانشگاه صورت گیرد.
صفوی با بیان اینکه در حال حاضر 25 هزار دانشجو در دانشگاه پیام‌نور استان زنجان به تحصیل اشتغال دارند، اضافه کرد: دانشجویان این دانشگاه در 9 مرکز و واحد دانشگاهی متمرکز شده‌اند.
وی اذعان داشت:  در حال حاضر 100 رشته و گرایش در دانشگاه پیام‌نور استان زنجان وجود دارد.
معاون دانشگاه پیام‌نور استان زنجان یادآور شد: در سال تحصیلی جاری 17 رشته تحصیلی به مجموع رشته‌های دانشگاه پیام‌نور استان زنجان افزوده شده است.
وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید هفت هزار و 455 نفر از طریق کنکور سراسری در این دانشگاه پذیرفته شده‌اند، ادامه داد: همچنین یک هزار و 228 نفر نیز از طریق آزمون فراگیر در دانشگاه پیام‌نور استان زنجان پذیرفته شده‌اند.
صفوی همچنین از پذیرفته شدن 180 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام‌نور استان زنجان خبر داد و گفت: ظرفیت پذیرش دانشجو برای این دانشگاه از سوی وزارت علوم ابلاغ شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه 117 دانشجو نیز در مقطع کاردانی به کارشناسی این دانشگاه پذیرفته شده‌اند، اضافه کرد: دانشجویان پذیرفته شده در این مقطع در دانشگاه پیام‌نور مرکز قیدار ساماندهی شده‌اند.
معاون دانشگاه پیام‌نور استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته به تعداد هر 389 دانشجو یک هیئت علمی وجود داشته است، افزود: اقدام به جذب هیئت‌های علمی به منظور رسیدن به استانداردهای سایر دانشگاه‌های کشور صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های دانشگاه پیام‌نور بومی گزینی و جذب دانشجویان بومی است، ادامه داد: با اقداماتی که توسط مسئولان این دانشگاه صورت گرفته در حال حاضر درصد بسیاری از دانشجویان این دانشگاه بومی هستند.
صفوی ادامه داد: برگزاری موفق پنجمین همایش ملی زمین شناسی در مرکز ابهر، انتخاب دانشگاه پیام نور استان به عنوان رتبه نخست غرفه قرآنی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن توسط دانشگاه پیام نور کرمانشاه، کسب رتبه سوم کمیته انضباطی و تجدید نظر در کشور، اخذ امتیاز مجله پژوهشی برای استان و ایجاد سامانه استعدادیابی دانشجویان برای نخستین بار در کشور  از مهم­ترین موفقیت‌های کسب شده توسط دانشگاه پیام‌نور استان زنجان در آبان ماه سال‌جاری است.
وی همچنین یادآور شد: کسب رتبه دوم ابتکار توسط مجتبی حسینی دانشجوی استان در جشنواره جوان خوارزمی، کسب شش مدال رنگارنگ در المپیاد ورزشی کشور و کسب دو مقام کشوری در مسابقات سراسری قرآن در مشهد از جمله موفقیت­هایی است که توسط دانشجویان دانشگاه پیام‌نو‌ر استان زنجان در یک ماه گذشته به دست آمده است.
لازم به ذکر است، با تصویب اعضای حاضر در این جلسه مقرر شد، به علت نبود امکان استفاده از امکانات اسکان دانشگاه‌ها و دستگاه‌های دولتی در طول سال تحصیلی مسابقات شطرنج دانشگاه‌های پیام‌نور در تابستان سال 91 برگزار شود.
همچنین با تصویب اعضا مقرر شد دو نفر از دانشجویان ورزشکار دانشگاه پیام‌نور استان زنجان به عضویت شورای تربیت‌بدنی این دانشگاه درآیند.
بررسی عملکرد تربیت بدنی مراکز و واحدهای استان، معرفی رابط تربیت بدنی در هر مرکز و واحد، نشست با اعضای شورای تربیت بدنی در استان و تشکیل انجمن ورزش دانشجویی با توجه به توانمندی دانشجویان و ایجاد امکان مکاتبه مستقیم مسئول تربیت بدنی با ریاست و معاونت استان از دیگر مصوبات این جلسه بود.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول