اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیئت شطرنج مازندران:

بابل سکوی نخست لیگ شطرنج مازندران را کسب کرد

خبرگزاری فارس: دبیر هیئت شطرنج مازندران گفت: شهرستان بابل در مسابقات لیگ قهرمانی انتخابی شطرنج مازندران در بخش دختران مقام اول را کسب کرد.

بابل سکوی نخست لیگ شطرنج مازندران را کسب کرد
انوشیروان حامدی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری اظهار داشت: شهرستان بابل در مسابقات لیگ قهرمانی انتخابی شطرنج مازندران رده‌های سنی در بخش دختران مقام اول را کسب کرد.
حامدی‌نژاد تصریح کرد: رقابت‌های انتخابی لیگ شطرنج مازندران در رده‌های سنی بخش دختران از 17 تا 20 آذر ماه سال جاری با برتری تیم شطرنج بابل به کار خود پایان داد.
وی خاطرنشان کرد: در این دوره از رقابت‌ها در رده سنی زیر 8 تا 10 سال به صورت جدول سوئیسی در هفت دور و در رده سنی زیر 12 تا 18 سال به صورت دوره‌ای با هم به رقابت پرداختند.
دبیر هیئت شطرنج مازندران با اشاره به حضور 51 شطرنج باز دختر و همچنین 19 شطرنج باز زیر 8 سال از استان در این دوره از رقابت‌ها گفت: در رده سنی زیر هشت سال مطهره اسدی قهرمان شطرنج سال گذشته رده سنی زیر 8 سال دختران کشور و نفر 11 مسابقات جهانی شطرنج برزیل با حضور 80 کشور در این مسابقه با هفت امتیاز از شهرستان قائمشهر، پریماه جلالی با 5.5 امتیاز از شهرستان ساری و رکسانا خلیلی با پنج امتیاز از شهرستان قائمشهر به ترتیب مقام‌های اول تا سوم رده سنی زیر هشت سال را کسب کردند.
این مسئول با اشاره به حضور بیشترین شطرنج‌باز در بخش دختران با 25 نفر از شهرستان قائمشهر و کمترین شطرنج‌باز از شهرستان عباس آباد نکا هر کدام یک نفر و همچنین با حضور 16 شطرنج باز در رده سنی زیر 10 سال در این رقابت‌ها بیان داشت: در رده سنی زیر 10 سال صدیقه کلانتری با 6.5 امتیاز از شهرستان بابل، سوگند کیاسالار با امتیاز 5.5 از شهرستان آمل و فاطمه معتمدی با 4.5امتیاز از شهرستان جویبار به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.
حامدی‌نژاد با اشاره به حضور هشت‌ شطرنج‌باز در رده سنی زیر 12 سال در این رقابت‌ها تصریح کرد: مبینا علی‌نسب با 6.5 امتیاز از شهر ستان بابل، سانیا جوادیان با شش امتیاز از شهرستان قائمشهر و فاطمه ساداتی با 4.5  امتیاز از شهرستان جویبار به ترتیب اول تا سوم شدند.
وی با اشاره به حضور چهار نفر در رده سنی زیر 14 سال افزود: کیمیا مجیدی با 4.5 امتیاز و پوئن شکنی 13 از شهرستان قائمشهر، آناهیتا غلامی با 4.5 امتیاز و پوئن شکنی 12 از قائمشهر و پگاه خلاقی با سه امتیاز از شهرستان ساری رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند و همچنین با برابری مجیدی و غلامی برای  قهرمانی استان بر اساس پوئن‌شکنی نفر برتر مشخص و برای انتخابی قهرمانی کشور بین دو شطرنج‌باز بر اساس آئین‌نامه مسابقات دوباره مسابقه برگزار و نفر برتر به مسابقات قهرمانی شطرنج کشور انتخاب و اعزام می‌شود.
دبیر هیئت شطرنج مازندران با اشاره به حضور سه نفر در رده سنی زیر 16 سال ادامه داد: یگانه کریمی با 3.5  امتیاز از شهرستان بابل، ریحانه محمدی با 1.5امتیاز از شهرستان آمل و فاطمه‌الزهرا سیاوشی با یک امتیاز از شهرستان قائمشهر اول تا سوم شدند.
حامدی‌نژاد خاطرنشان کرد: در رده سنی زیر 18 سال تنها سایه مشمولی از شهرستان ساری حضور داشته که رتبه اول را کسب کرد.
این مسئول با اشاره به نتایج تیمی این رقابت‌ها بیان داشت: شهرستان بابل در رده‌های سنی در بخش دختران با سه طلا، قائمشهر با دو طلا، دو نقره، دو برنز، ساری با یک طلا، یک نقره، یک برنز، آمل با دو نقره و جویبار با دو برنز به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم مسابقات را کسب کردند.
وی در پایان با اشاره به برگزاری مسابقات به میزبانی هیئت شطرنج شهرستان ساری با مدیریت رضا مشمولی و به سرداوری مسعود خلاقی و نظارت الهام رحمانی یادآور شد: مراسم اختتامیه مسابقات در 25 آذرماه سال جاری برگزار که به نفرات برتر هر رده حکم قهرمانی، مدال و کاپ اهدا می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول