اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

BBC مرتباً برای معرفی نماینده خود مکاتبه می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه BBC World در ایران نمایندگی دارد اما فعال نیست، گفت: BBC مرتباً برای معرفی نماینده خود مکاتبه می‌کند.

BBC مرتباً برای معرفی نماینده خود مکاتبه می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از دبیرخانه دائمی ششمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک، محمد جواد آقاجری با بیان اینکه خبرنگاران در ایران آزاد هستند، در ارتباط با رفع برخی چالش‌ها با تعدادی از رسانه‌ها یا خبرنگاران آنها اظهار داشت: روز اول آنها را توجیه می‌‌کنیم که طبق ضوابط و مقررات ما عمل کنند، مانعی برای فعالیت‌شان وجود ندارد، مگر اینکه برخلاف این رویه عمل کرده و از مسیر خارج شوند که برخورد با آن هم مراحل خودش را دارد؛ تذکر می‌دهیم و سعی می‌کنیم با گفت‌وگو مسائل را رفع کنیم. 
مدیرکل رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ذکر آمار دقیق تعداد رسانه‌ها و خبرنگاران خارجی فعال در ایران، از رویترز، AP، فونیکس و CCTV چین، خبرگزاری فرانسه، الجزیره و رسانه‌های عراقی الاتجاه و الفرات به‌عنوان فعال‌ترین رسانه‌های خارجی نام برده است.
آقاجری با بیان اینکه ارتباط مستقیم سازمان‌ها با خبرنگاران خارجی مشکل قانونی دارد، ارتباط اجرای چارچوب‌های قانونی با مسائل انتخابات سال 88 را رد و اضافه کرد: تا آنجا که بنده می‌دانم همیشه همین‌طور بوده است. 
وی در پاسخ به اینکه آیا پیش آمده منع کنید که رسانه‌های خارجی سوژه‌ای را اطلاع‌رسانی کنند یا نکنند، اظهار داشت: بستگی به مورد دارد، ما بعضی اولویت‌ها را در نظر می‌گیریم که بیشتر مربوط به بحث امنیت خود خبرنگار است و اینگونه مثال می‌آورد: ما بعد از انتخابات درگیری‌هایی را در خیابان‌ها داشتیم ما از خبرنگاران می‌خواستیم با احتیاط حرکت کنند. حتی همین بحث انگلستان که صورت گرفت، برای مصونیت‌ آنها گفتیم حتماً با ما هماهنگی‌ها را انجام بدهید، نه اینکه نفی مطلق کنیم.
وی با اعلام اینکه در دوره مدیریتش و طی دو سال اخیر فقط اسپینوزا نماینده روزنامه «ال‌پائیس» از اسپانیا بود که طبق موازین و مقررات ما عمل نمی‌کردند و خودشان به دلیل تذکرات از اینجا رفتند اما، مجوز روزنامه ال‌پائیس لغو نشده است و مسئولان روزنامه می‌توانند خبرنگار دیگری را معرفی کنند.
آقاجری در ارتباط با اخراج خبرنگار BBC هم گفت: در واقع بعد از انتخابات، جان لاین نماینده BBC به دلیل اینکه بعضی قوانین را رعایت نکرده بود اخراج شد اما BBC World را همچنان داریم.
مدیرکل رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سئوال که یعنی الان BBC فعال است، گفت: بخش فارسی BBC که الان نمایندگی ندارد، ما می‌گوییم دفتر نمایندگی در ایران؛ BBC فارسی دفتر نمایندگی ندارد، BBC عربی هم همین‌طور. BBC World نمایندگی دارد اما، مدیرش اخراج شده. ممکن است یک خبرنگار اخراج شود اما، نمایندگی هنوز در ایران باشد BBC Worldدر ایران نمایندگی دارد اما فعال نیست.
آقاجری به این پرسش که یعنی اگر BBC World  فردا یک نماینده معرفی کند، شما منعی برای فعالیت این شبکه ندارید، افزود: ما بررسی‌ می‌کنیم. مرتب کسی را معرفی می‌کنند، آمدند و رفتند، مذاکره کردیم ولی تاکنون به نتیجه‌ای نرسیدیم.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول