اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار یزد:

رسانه‌ها نقش خود را در حضور حداکثری مردم در انتخابات ایفا کنند

خبرگزاری فارس: استاندار یزد گفت: رسانه‌ها بیش از همه می‌توانند در برهه انتخابات تاثیرگذار باشند بنابراین تمام تلاش خود را برای حضور حداکثری مردم در انتخابات به کار گیرند.

رسانه‌ها نقش خود را در حضور حداکثری مردم در انتخابات ایفا کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا فلاح‌زاده در نشست مشترک اعضای ستاد انتخابات و هیئت نظارت استان یزد ضمن قدردانی از تلاش مخلصانه هیئت نظارت استان یزد و کادر اجرایی این رویداد بزرگ ملی اظهار داشت: هر حکومتی نیاز به قانون اجرایی دارد که نبود آن کمبود ملزومات زندگی مردم را به دنبال خواهد داشت.
وی قانون اساسی مورد تایید ولی‌فقیه، فقها و حقوقدانان شورای نگهبان که از نظر قانون و شرع بررسی شده را قابل اجرا بیان کرد و افزود: سابقه تشکیل مجلس در ایران به دوره مشروطیت باز می‌گردد که نمایندگان این نهاد را شاهزادگان و اشراف حکومتی، مالکان و بازرگانان همچنین عده قلیلی از علما تشکیل می‌دادند.
فلاح‌زاده با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) در جلد 21 صحیفه نور در مورد ولایت‌فقیه همچنین نامگذاری مجلس شورای اسلامی در سال 59 توسط ایشان، تاکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری درباره اهمیت انتخابات را یادآور شد.
وی اعتقادات مردم همچنین خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم را از عوامل حضور چشمگیر آحاد مردم در پای صندوق‌های رای دانست.
فلاح‌زاده همچنین با اشاره به مسئولیت‌ها و وظایف نمایندگان مجلس خاطرنشان کرد: تذکر و سئوال از وزیران، تصویب قراردادهای کشور با سایر کشورها، تایید عضویت ایران در مجامع بین‌المللی، اخذ یا اعطای وام یا کمک بلاعوض از سایر کشورها، نظارت بر کارهای دولت و بررسی و تصویب لایحه بودجه سالانه کشور از جمله وظایف نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود، خواستار توکل به خدا، اطلاع‌رسانی به مردم در مورد خدمات صورت گرفته در بیش از 30 سال پس از انقلاب شکوهمند اسلامی و تلاش در زمینه حضور حداکثری مردم شد.
وی خصوصیت بارز دشمنان این مرز و بوم را جوسازی و ایجاد مشکل علیه برگزاری انتخابات در کشورمان دانست و یادآور شد: وظیفه دست‌اندرکاران انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی در نظر گرفتن رضایت خدا برای تایید یا عدم صلاحیت یک کاندیدا، انتخاب افرادی متعهد و باتجربه همچنین مسئولیت‌پذیر برای کادر اجرایی، فراهم کردن زمینه عادلانه تبلیغات برای تمام کاندیداها، ارائه گزارش به موقع تخلفات انتخاباتی، برنامه‌ریزی طرح‌های حفاظتی و امنیتی و تامین تعرفه مورد نیاز در هر شعبه اخذ رای است.
فلاح‌زاده همچنین به کاندیداهای نمایندگی در مجلس شورای اسلامی توصیه کرد: احترام به ارزش‌های اسلامی، ترجیح مصالح ملی و نظام جمهوری اسلامی بر مصالح شخصی، رعایت اعتدال و جلوگیری از اسراف و تعامل متقابل با سایر کاندیداها را در اولویت کاری خود قرار دهند.
استاندار یزد عنوان کرد: رسانه‌ها و مطبوعات به ویژه رسانه ملی می‌تواند نقش به سزایی در حضور حداکثری داشته باشند که می‌توان با رعایت قوانین مطبوعاتی و انتخاباتی، رعایت نظم و آرامش در جامعه و پرهیز از دامن زدن به جنگ روانی دشمن به این خواسته دست یافت.
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان نیز در این جلسه از تشکیل هیئت نظارت در استان یزد خبر داد و متذکر شد: بازدید از شعب اخذ رای صورت گرفته و ناظرها شناسایی و آموزش لازم را فرا گرفته‌اند که این مهم، انتخاباتی مطلوب را خاطر‌نشان می‌کند.
حجت‌الاسلام سیدناصر محمدی بر گرفتن مدارک کامل از ثبت‌کنندگان تاکید کرد و اذعان داشت: نمایندگان شورای نگهبان در تمام صندوق‌های اخذ رای حضوری فعال خواهند داشت.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول