اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اول رئیس جمهور خواستار شد

برخورد جدی ‌با کارمندانی که موجب ضرر و زیان به دولت شوند

خبرگزاری فارس: معاون اول رئیس جمهور از مدیران خواست با ‌‌کارمندانی که موجب ضرر و زیان به دولت شوند برخورد جدی شود.

برخورد جدی ‌با کارمندانی که موجب ضرر و زیان به دولت شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، بخشنامه محمدرضا رحیمی به معاونان رئیس جمهور، وزرا، استانداران، روسای موسسه‌های عمومی دولتی، نهاد انقلاب اسلامی، مدیران عامل بانک‌ها، بیمه‌ها و شرکت‌های دولتی عصر امروز توسط مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان در هفتمین جلسه کارگروه حقوق شهروندی گیلان قرائت شد.
معاون اول رئیس جمهور در این بخشنامه اظهار داشت: با رعایت مفاد قانون مدیریت خدمات کشوری و دیگر قوانین و مقررات موضوعه، کارمندان تمام وزارتخانه‌ها، شرکت‌ها، بانک‌ها، موسسه‌ها و نهادهای عمومی دولتی موظفند وظایف خود را با دقت، سرعت، صداقت، امانت، گشاده‌رویی، انصاف و تبعیت از قوانین و مقررات عمومی و اختصاصی دستگاه مربوطه انجام دهند.
وی ادامه داد: دستگاه‌ها اجرایی نیز مکلفند علاوه بر نظارت مستقیم از طریق انجام بازرسی‌های مستمر داخلی توسط بازرسان متعهد و متخصص بر عملکرد ابواب‌جمعی تحت مسئولیت خود نظارت کنند.
رحیمی تصریح کرد: مدیران و سرپرستان بلافصل مسئول نظارت، کنترل و حفظ روابط سالم کارمندان خود در انجام وظایف محوله بوده و در مورد عملکرد آنها باید پاسخگو باشند.
به گفته معاون اول رئیس جمهور، اگر کارمندان مزبور با اقدام‌های خود یا بنا به توصیه و تاکید اشخاص در هر سطح موجب ضرر و زیان دولت شده یا تخلف‌هایی مانند رشوه، اختلاس و سوء استفاده در حیطه مسئولیت خود مرتکب شوند علاوه بر برخورد با آنها، با مدیران و سرپرستان مسئول نیز که در کشف تخلف یا جرایم اهمال کرده‌اند مطابق قوانین و مقررات مربوطه رفتار می‌شود.
وی با بیان اینکه مسئولیت حسن اجرا و نظارت کامل موضوع این بخشنامه به عهده بالاترین مقام دستگاه‌های اجرایی است، اذعان داشت: مسئولان اجرایی مفاد آن را در نخستین فرصت در تمام سطوح به واحدهای تابعه و کارکنان مربوطه ابلاغ کنند.
انتهای پیام/ش30/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول