اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تبریز خبر داد

ایجاد اشتغال برای بیش از 7 هزار نفر هنرمند قلمزنی نقره

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با ستودن عملکرد سازمان میراث فرهنگی در ایجاد اشتغال برای بیش از 7 هزار نفر هنرمند صنایع دستی در حوزه قلمزنی نقره گفت: صنایع دستی اهمیت بسیار مهمی در اشتغال‌زایی و جذب توریست در کشور دارد و در معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی نیز بسیار مهم و تاثیرگذار است.

ایجاد اشتغال برای بیش از 7 هزار نفر هنرمند قلمزنی نقره
محمدحسین فرهنگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: بیمه آرامش خاطر را برای شاغلان و فعالان صنایع دستی به دنبال داشته و فقدان آن می‌تواند انگیزش ادامه کار و تولید را کاهش دهد.
وی با تاکید بر اینکه هر انسانی برای تداوم شغلش نیاز به حمایت دارد، افزود: بیمه می‌تواند فرد را از لحاظ حمایت درمانی در زمان اشتغال و امید به آینده در زمان بازنشستگی تامین کند.
فرهنگی، حفظ صنایع دستی را از جمله مهم‌ترین نیازهای جامعه عنوان کرد و گفت: هنرهای دستی کشور پشتوانه تاریخی و فرهنگی مناطق مختلف ایران هستند که با حمایت سازمان میراث فرهنگی، شاغلان این حوزه تشویق شده و برای ادامه فعالیت در این عرصه مصمم‌تر شده‌اند.

ایجاد اشتغال برای بیش از 7 هزار نفر هنرمند صنایع دستی
عضو هیئت رئیسه مجلس با ستودن عملکرد سازمان میراث فرهنگی در ایجاد اشتغال برای بیش از 7 هزار نفر هنرمند صنایع دستی در حوزه قلمزنی نقره تاکید کرد: صنایع دستی  اهمیت بسیار مهمی در اشتغال‌زایی و جذب توریست در کشور دارد و در معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی نیز بسیار مهم و تاثیرگذار است.
فرهنگی با اشاره به روند تصویب قانون بیمه هنرمندان صنایع دستی، گفت: ابتدا این طرح برای قالیبافان و بافندگان فرش تنظیم شده بود که با پیشنهاد بنده و توجه برخی همکاران در مجلس و مراجعه اعضای اتحادیه صنایع دستی وقت و عنوان کردن مشکلات فراوان بیمه هنرمندان صنایع دستی، بلافاصله تغییرات لازم در عنوان و متن طرح، شاغلان صنایع دستی نیز به مشمولان این قانون اضافه شد.
وی ادامه داد: این طرح با همین عنوان جامع به مجلس رفت و با مطرح شدن مشکلات و نیاز به وجود چنین قانونی، از سوی نمایندگان مجلس استقبال شد و دولت نیز همکاری خوبی در اجرای آن با ما داشت.
فرهنگی خاطرنشان کرد: این قانون اکنون در مراحل اجرایی قرار داشته و در بسیاری از مناطق پرونده های بیمه نیز تشکیل شده است. 
انتهای پیام/ح20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول