اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران خبر داد

اختصاص 540 میلیارد ریال برای ایجاد اشتغال در مازندران

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران از اختصاص حدود 540 میلیارد ریال منابع مالی توسط بانک‌ها به ایجاد اشتغال در مازندران خبر داد.

اختصاص 540 میلیارد ریال برای ایجاد اشتغال در مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید علی‌اکبر طاهایی بعدازظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مازندران با تاکید بر لزوم ایجاد اشتغال پایدار در استان اظهار داشت: ایجاد اشتغال پایدار از دغدغه اصلی مسئولان نظام است.
وی تصریح کرد: رئیس جمهور و مسئولان برای ساماندهی و ایجاد شغل پایدار در کشور به طور پیوسته جلسه دارند و انتظار این است که مسئولان استانی نیز در این مورد به طور ویژه ساماندهی اشتغال را به طور ویژه پیگیری کنند.
استاندار مازندران خواستار استفاده از تجربیات سایر استان‌ها در ایجاد اشتغال پایدار شد و تاکید کرد: با بررسی عملکرد مناسب سایر استان‌ها در ایجاد اشتغال و طرح آن در کارگروه اشتغال استان مازندران برخی از بیکاری‌ها و نبود شغل در استان ساماندهی شود.
وی به طرح موفق جهاد دانشگاهی در تولید اسید آمینه در استان مازندران که در حضور رئیس جمهور رونمایی شد، اشاره کرد و تاکید کرد: باید راهکارهای تولید صنعتی اسید امینه متیونین در مازندران بررسی شود.
نماینده عالی دولت در مازندران  با تاکید بر این مطلب که بسیاری از علمای به نام مازندرانی در کنار تعالیم دینی به کار در زمین‌های کشاورزی می‌پرداختند، یادآور شد: باید فرهنگ مشاغل خانگی در مازندران شناسایی و ترویج شود.
طاهایی به وجود 5 هزار چاه آب کشاورزی شناسایی شده توسط شیلات در مازندران اشاره کرد و گفت: مسئولان شیلات در این بخش به طور ویژه ورود پیدا کند و فرصت‌های شغلی برای تولید ماهی را فراهم کند.
وی در ادامه با اشاره به اختصاص حدود 540 میلیارد ریال منابع مالی توسط بانک‌ها به ایجاد اشتغال در مازندران تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا دغدغه رئیس جمهور در اشتغال مورد نظر در مازندران ایجاد شود.
استاندار مازندران خواستار تقویت صنایع دستی و گردشگری در مازندران به ویژه صنایع دستی شد و یادآور شد: با الگوبرداری از کشورهای موفق در این زمینه اشتغال پایدار در استان شکل گیرد.
این مسئول خواستار تشکیل تیم نظارتی از سطح مسئولان استان برای نحوه توزیع منابع مشاغل خانگی در سطح استان مازندران شد و اذعان داشت: این تیم در سطح شهرهای استان مازندران بر نحوه توزیع وام مشاغل خانگی نظارت کنند.
استاندار مازندران در پایان خطاب به مسئولان بانک ملت خواستار رفع موانع دامداری بخش چهاردانگه کیاسر شد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول