اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان:

100 کارخانه آلاینده در اصفهان باید نقل مکان کنند

خبرگزاری فارس: سرپرست صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: با توجه به کارخانه‌های آجر، شن، گچ و ماسه حدود 100 کارخانه آلاینده در اصفهان هستند که باید نقل مکان کنند.

100 کارخانه آلاینده در اصفهان باید نقل مکان کنند
مظفر انصاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به جابه‌جایی برخی از کارخانه‌های اصفهان بیان داشت: در حال حاضر در شعاع زیر 50 کیلومتر ما مجوز تاسیس برای ساخت کارخانه از قبیل کارخانه آجرپزی نمی‌دهیم.
وی ادامه داد: برای احداث کارخانه رعایت سمت غرب به شرق که محل وزش باد بوده الویت کار ما است تا اینکه آلاینده‌ها به صورت یکجا جمع نشود.
سرپرست صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان افزود: برخی از کارخانه‌هایی که در گذشته ایجاد شده به دلیل اینکه کوره‌های، آجر، گچ، شن و ماسه است با همکاری معاونت امور عمرانی استانداری در حال جانمایی برای صنایع آلاینده هستیم.
وی با اشاره به دیگر صنایع استان اصفهان تصریح کرد: به غیر از این کوره‌های آجرپزی و دیگر موارد ذکر شده بیشتر صنایع ما پاک بوده و از گاز مصرف می‌کنند.
انصاری اضافه کرد: تنها موردی که در حال حاضر در استان اصفهان مطرح است بخش مصرف کک کارخانه ذوب‌آهن بوده که این کارخانه در مواقع اضطراری با مدیریت بحران همکاری می‌کند.
وی با اشاره به تعداد صنایع آلاینده که باید جابه‌جا شود اظهار داشت: با توجه به کارخانه‌های آجر، شن، گچ و ماسه حدود 100 کارخانه آلاینده در اصفهان هستند که باید نقل مکان کنند.
سرپرست صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان افزود: این نوع کارخانه‌ها کمتر از شعاع قانونی قرار دارند و باید در زمینه نوع سوخت این واحدها اقداماتی انجام شود.
وی از رضایت تشکل‌ها برای جابه‌جایی کارخانه‌های آلاینده سخن گفت و بیان داشت: در حال حاضر گاز در آن محل این نوع واحدها وجود دارد اما برای اینکه بتوانیم یک نتیجه مطلوبی بگیریم در حال رایزنی برای انتخاب یک مکان مطلوب هستیم.
انصاری در پاسخ به پرسش خبرنگار این رسانه مبنی بر اینکه چه موقع جابه‌جایی‌ها انجام می‌شود، گفت: با توجه به این مطلب که مهلت قانونی این واحدها برای جابه‌جایی تمام شده و این اقدام نیز مصوب شورای برنامه‌ریزی توسعه استان نیز بوده اما نظریه مدیریت استان تعامل دو جانبه محسوب می‌شود تا اینکه حوزه اشتغال آنها دچار خدشه نشود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول