اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا در اصفهان؛

ظرفیت مواد آلاینده در مناطق صنعتی و پرجمعیت افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان از افزایش ظرفیت مواد آلاینده در مناطق صنعتی و پرجمعیت طی امروز و فردا در اصفهان خبر داد.

ظرفیت مواد آلاینده در مناطق صنعتی و پرجمعیت افزایش می‌یابد
میترا سیدان دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد آخرین وضعیت هوای اصفهان با توجه به افزایش آلاینده‌ها و پدیده اینورژن در چند روز اخیر اظهار داشت: هوای اصفهان این چند روز با کاهش دید و هوایی شبیه مه آلودگی همراه است.
وی با بیان اینکه این مه آلودگی در اثر ریزش هوای سرد به همراه افزایش ظرفیت مواد آلاینده است، افزود: این ظرفیت بر اثر آلودگی حاصل از دود خودروهای سطح شهر و نیز وجود دود حاصل از مناطق صنعتی است.
کارشناس پیش‌بینی هواشناسی در توضیح به وجود آمدن چنین شرایطی تصریح کرد: با ریزش هوای سرد از طرف مناطق جنوبی وقتی هوای سرد و باد در سطح بالای جو نباشد یک حالتی همانند مه ایجاد و کاهش دید را ایجاد می‌کند.
وی با بیان اینکه این شرایط هوای سرد، سنگین و مرطوب را به همراه دارد، گفت: با تردد بیشتر خودروها این آلاینده‌ها از سطح زمین بالا نرفته و دودهای حاصله در سطح زمین مانده و تشکیل مه گرفتگی را می‌دهد.
سیدان وضعیت پیش آمده را طی امروز و فردا دانست و اضافه کرد: سازمان هواشناسی استان اصفهان وضعیت پیش‌بینی هوای را با وجود چنین شرایطی اضطراری دانسته و احتمال شدت آن را طی فردا گوشزد می‌کند.
وی با تاکید به این سازمان محیط زیست باید میزان غلیظت موجود هوا را اعلام کند، ادامه داد: افزایش ظرفیت مواد آلاینده در مناطق صنعتی و پر جمعیت فردا بیشتر است.
کارشناس پیش‌بینی هواشناسی همچنین از ورود و نفوذ امواج ناپایدار طی روز جمعه در اصفهان خبر داد و گفت: هر چند این سامانه بارش چشمگیری در پی ندارد، اما چون شاهد رشد ابر و وزش باد و افزایش دما هستیم، کاهش غلظت آلاینده را نیز در سطح زمین داریم.
وی بیان داشت: در روز جمعه و اوایل هفته آینده هوای اصفهان به حالت عادی و مشکل دید بر طرف می‌شود.
سیدان بیان داشت: این سیستم بارش خفیف به همراه افزایش دما را طی روز جمعه به همراه دارد اما اکنون هوای امروز و فردا تغییر محسوسی نمی‌کند.
وی حداکثر هوای اصفهان را 11 درجه بالای صفر و حداقل سه درجه بالای صفر دانست و گفت: دهاقان با 15 درجه بالای صفر گرم‌ترین و میمه با منفی هفت درجه سرترین نقطه استان طی 24 ساعت آینده است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول