اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول پایش محیط زیست آذربایجان غربی اعلام کرد:

افتتاح ایستگاه سنجش آلاینده هوا در ارومیه

خبرگزاری فارس: مسئول پایش ادار ه کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی گفت: تا چند روز آینده یک ایستگاه سنجش آلاینده هوا در ارومیه افتتاح می‌شود.

افتتاح ایستگاه سنجش آلاینده هوا در ارومیه
پرویز آراسته امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: ایستگاه سنجش آلاینده هوا در فلکه آذربایجان ارومیه احداث شده و در روزهای آینده مورد بهره‌‌برداری قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به تعداد ایستگاه‌های سنجش آلاینده هوا در استان، تصریح کرد: با افتتاح این ایستگاه تعداد ایستگاه‌های سنجش آلودگی در استان به هفت ایستگاه می‌رسد.
این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر چهار ایستگاه سنجش آلودگی هوا در مرکز استان فعال است، افزود: یک ایستگاه سنجش آلودگی در خوی و یک ایستگاه نیز در شهرستان بوکان در حال بهره‌برداری است.
آراسته با بیان اینکه در تلاش برای افزایش تعداد ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در شهرهای استان هستیم، خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود ایستگاه‌های موجود نیز به سیستم آنلاین مجهز شوند چرا که در دو شهرستان استان این سیستم‌ها به سیستم آنلاین تجهیز نشده‌اند.
وی اعلام کرد: در حال حاضر تمام ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در مرکز استان به صورت آنلاین به مرکز کنترل پایش هوا در اداره کل محیط زیست آذربایجان غربی وصل هستند.
این مسئول با اشاره به اعتبار هزینه شده برای نصب پنجمین ایستگاه سنجش آلودگی هوا در ارومیه، گفت: برای راه‌اندازی این ایستگاه 120 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.
آراسته با اشاره به قابلیت ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، اظهار داشت: این ایستگاه‌ها توانایی اندازه‌گیری ذرات گرد و غبار و گازهای موجود در هوا را دارند.
مسئول پایش اداره کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی با بیان اینکه ایجاد ایستگاه‌های سنجش آلودگی در سایر شهرستان‌های استان آذربایجان غربی در برنامه کاری این اداره کل قرار دارد، افزود: برای این منظور باید اعتبارات لازم را در اختیار داشته باشیم.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول